Deze pagina gaat over persoonlijke SEO coaching waarbij zowel gevoel (motivatie) als kennis (SEO advies) een belangrijke rol spelen. En dat op een onverwachte manier.
The only way is up.
SEO is geen trucje, maar puur natuur het beste laten zien op je site en ervoor zorgen dat anderen dat tastbaar (h)erkennen.
Het resultaat: beter gevonden worden op internet.
Een SEO coach leidt mensen naar de bekende ranking factoren en geeft hen hier advies over. SEO coaching is ook het stimuleren van inslaan van nieuwe wegen op het gebied van content creatie. Op de website en ook daarbuiten. Lef tonen, ook online het verschil maken.
En de klant zelf laten ontdekken wat werkt. Ja, je moet zelf aan de bak! :) En SEO de kern laten zijn van je marketingbeleid. (Althans, als je mij als coach inhuurt.)
Web advertising of social media zijn OK. Maar hoe cool is het als ze jullie zoeken en puur natuur (organisch) vinden? (Terwijl ze jullie niet eens kennen.)
SEO is uiteindelijk de beste promotie tool denk ik. Als mensen jou zoeken + puur natuur vinden dan is dat top. Zorg dat de mensen die jij kunt helpen met jouw unieke kwaliteiten naar JOU toekomen. Het praat zo veel gemakkelijker! :)
Lex, outside the box SEO coach. (Die je inspireert hoger te komen in de zoekmachine. Met advies èn met passie)
Information about the SEO by Lexposure in English
PS: Ik heb na het hoogseizoen voor zakelijke groepstours weer tijd voor nieuwe klanten in mijn rol als SEO coach. (november 2024)
Een marketeer die SEO centraal stelt in haar of zijn marketing, gedraagt zich als een aantrekkelijke vrouw in een bar. Ze is aanwezig, weet wat ze wil, weet wat ze in huis heeft, is goed verzorgd en benaderbaar. Maar ze wacht wel rustig tot die mannen háár kant uit komen.
SEO is geen Quick fix. Er is geen shortcut.
Eenmalige, snelle en gegarandeerde oplossingen zijn er niet binnen SEO. Anders zou er niet zoveel geadverteerd worden.
Dat wil overigens niet zeggen dat je ook lang iemand nodig hebt om je te helpen.
Het is mijn doel als SEO coach dit onderdeel van je marketingmix in je systeem te krijgen. Als belangrijkste marketingtool. En voor altijd. Dat je een SEO-business-stijl ontwikkelt die zich nestelt in je onderbewustzijn.
SEO is een continu proces dat vanaf de bodem moet worden opgebouwd. Snelle acceleratie komt voor bij producten of diensten die uniek en nieuw(s) zijn en bij introductie in de pers komen. Als je in dat proces SEO-technisch juist handelt, maak je meteen een sprong naar boven. Dat is de uitzondering. Er is geen shortcut.
Moe van al die communicatiemiddelen? Profiteer juist van ze en breng je unieke manier van communiceren samen op je website. (En zie wat er gebeurt.)
Wees je bewust van je verschillende energieën terwijl je communiceert via al die verschillende media, en breng die unieke mix ervan samen op je site.
Stel je als doel alle communicatie als kans te zien je content van je toegevoegde waarde voor anderen verder te verfijnen.
De zoekmachine vindt het heerlijk ondernemers te treffen die zich kennelijk steeds weer beter willen presenteren.
Ga SEO dus zien als integraal onderdeel van je dag. (En scoor.)
Dat is content recycling met een helder doel.
De 5 factoren die deze onverwachte SEO coaching aanpak anders maakt: De leX-factor
- Puur natuur externe SEO, met link earning van hoge kwaliteit. (en minder klinische link building) (SEO advies artikel: offpage SEO met gebruikmaking van link earning)
- Focus op optimaal gebruik van je content; zowel op de website als daarbuiten. Voorbeeld: recycling van content uit E-mails, oude blogs en produktpagina’s, WhatsApp, LinkedIn en Facebook. (Zo profiteer je zelfs van een offerte die geen opdracht is geworden. (zie onder)). Storytelling ook; is top.
- Creatief en outside the box zoektermenonderzoek: Gebruik maximaal je interne middelen. Zoals het gratis Google Search Console; is top!. En je intuïtie (ja, mannen ook ;)). Doe dat naast externe programma’s. Mijn leus: “Your mind is better than Google”. ⇓ (Surf verder voor punt 4 onder de foto van de omgeving van Amsterdam CS.) ⇓
- Spreek met jezelf af dat je klanten vanaf nu naar jou toe zullen komen. Houd op met bedelen. (Als je dat deed.) ;) En pas marketing in de 5e dimensie toe. Zie de paragraaf daarover, een stukje naar beneden op deze pagina.
- SEO besteedt je niet uit; het moet juist onderdeel worden van het onderbewustzijn, het systeem, van jou als ondernemer of marketingmedewerker en van je team. Naast goede rankings, hebben we als doel dat die nieuwe SEO acties die ontstaan onderdeel worden van je nieuwe marketingsysteem. (en dat van jezelf.) De SEO coaching gaat daar een bijdrage aan leveren en uiteindelijk moet je het zelf doen en onderdeel van je marketingmix laten worden. SEO als onderdeel van “het onderbewustzijn van het bedrijf”.
Natuurlijk maakt die onverwachte SEO consultant ook gebruik van de traditionele search-actiepunten:
En in afwachting van de echte SEO power heb je nu je netwerk die reeds zorgt voor leuke klussen, ervaring en geld. Topcombinatie. SEO coach Lex
- Hoe succesvol zijn met de juiste zoektermen? Ook al kennen de mensen die op zoek zijn naar wat jij biedt de passende zoektermen niet en weten ze zelfs niet wat je doet, ze willen nog steeds wat jij te bieden hebt. Het is onderdeel van SEO copywriting die behoefte te vertalen in behoefte-zoektermen en die intelligent te verwerken op je website. SEO adviezen over zoektermen-onderzoek. (= SEO advies blogpost)
- Het verhogen van je online autoriteit. (van jullie website en van de diverse landingspagina’s.) Kijken naar gastbloggen, persberichten, linkbuilding en link earning.
- De snelheid en het gebruikersgemak van je website (ook mobiel) Niet alleen thuis maar ook in de metro. ;)
- Andere technische SEO
- Afbeeldingen SEO ⇓ (Surf verder voor punt 6 onder de foto.) ⇓
- Gebruikerservaring via de computer en het mobieltje. (Zoals je zelf wel weet, zijn veel websites onprettig om te lezen en dat kost die ondernemers “punten” bij zoekmachines èn gebruikers.)
- Het toepassen van de basis content ranking regels op je produkt/diensten pagina’s. En in je blogs. De z.g. “long copy“. (Short copy speelt ook een belangrijke rol; denk aan meta beschrijvingen.)
- Sitemap
- Gebruik van gestructureerde data.
- Interne links met goede beschrijvingen “erbovenop” op de eigen website. Verdiep je in de lange zoektermen en pas ze toe. (Lexposure advies blogpost).
SEO coaching voor mensen die graag zelf de touwtjes in handen houden.
Als ondernemer loop je waarschijnlijk aan tegen sommige search uitdagingen.
Een 1e manier om de oplossingen te vinden is de Lexposure SEO advies Blog te lezen.
Graag draag ik mijn +20 jaar ervaring en kennis over die bij mijzelf hebben geleid tot tastbare resultaten, want met veel rollen die ik heb sta ik op 1 of minimaal top-3. Niet door volgzaam te zijn, maar door op intuïtie out of the box content te maken.
SEO coaching van Lexposure is bedoeld voor ondernemers die de touwtjes in handen willen houden: content verzinnen, gebruik van een zoekoptimalisatietool tijdens het schrijven, keuze van foto’s, het taggen van foto’s, en het optimaliseren van video’s.
En alle andere dingen die komen kijken bij off-page SEO copywriting zoals netwerken bij bloggers en pers om jouw unieke content te verspreiden over hun kanaal.
Als coach voeg ik daar SEO advies en passie aan toe. Lees hieronder waar die passie voor SEO vandaan komt. Deze gaat verder dan zakelijk succes. Het is voor mij een way of life geworden.
En binnen dit vakgebied past de rol van SEO coach mij het allerbeste. Want ik enthousiasmeer, zet mensen aan tot effectieve actie, en trigger ze graag.
Goed gevonden worden in zoekmachines is een natuurlijk proces. Voorbeeld: een link naar jouw site hoor je te verdienen omdat zij jou aanraden. Daarom heet het ook “link earning”. En het is ook logisch dat jij je (met je team) zelf uit, in de vorm van gave teksten, video en foto’s. SEO coaching is die natuur, die spirit bij jou en je team, een zetje geven.
Door SEO krijg je meer aanvragen en je ontdekt ook wat qua content (on-page SEO) beter kan. Waardoor je nog sneller je volgende lead pakt. Voor je het weet is deze wisselwerking onderdeel geworden van je werkwijze!
Voor welke mensen en doelgroepen verzorg ik graag SEO coaching?
- ZZP’ers die graag zelf de touwtjes in handen houden en getriggerd willen worden om op een hoger niveau te komen. En ik kies voor coaching van ZZP’ers die SEO (gaan) zien als het hart van hun marketingactiviteiten.
- Ondernemers in het MKB die bij de start van een nieuw SEO traject coaching willen en het daarna intern overdragen voor de uitvoering van de 3 hoofd uitdagingen binnen SEO.
- Startende ondernemers. Artikel: Als de markt je dienst nog niet kent. En: SEO advies-artikel: Kan een nieuwe website ook goed worden gevonden?
- Mensen die binnen een bedrijf c.q. organisatie verantwoordelijk (willen) worden voor SEO en daarover meer willen weten voordat ze in actie komen.
- Webdesigners die willen weten waar ze rekening mee moeten houden qua search marketing.
- Marketeers die beslissen over het online marketing budget en die zich afvragen of optimalisatie (deels) een betere optie is dan advertenties.
- Natuurlijk helpt het als ik affiniteit heb met jouw kernactiviteit c.q. passie. Ik denk echter dat dit bij SEO coaching niet noodzakelijk is. (Bij het maken van goed vindbare content voor anderen overigens wèl.)
- Een doelgroep die ik er graag uitlift hier, zijn de hotels in Amsterdam. Vanwege de natuur en missie van Lex and the City is er veel Lexposure mogelijk voor deze boeiende doelgroep. Denk aan storytelling; een uitstekende basis voor SEO. Aan foto’s. Zie ook dat er nu veel gekeken wordt naar mijn foto’s van hotels en restaurants in Amsterdam op Google maps. Lees meer over de storytelling rol die Lex and the City kan spelen in Amsterdam voor hotels.
- (Ik wil en kan alleen SEO coach & zoekmachine consultant zijn voor mensen en organisaties waarmee ik affiniteit heb. )
De SEO coaching stijl van Lexposure
De SEO coach is vooral…coach. Eigenlijk ga ik herhalen wat hier staat en dan toegepast op jouw of jullie situatie. Je gaat zelf aan de slag met je content, want als ik ga bloggen of produktpagina’s ga schrijven over jullie organisatie, dan gaat een deel van het coaching effect verloren. (Soms doe ik het tòch.)
En ik geef uit ervaring aan hoe je zelf aan de slag gaat met link earning. (zie onder voor mijn visie erover en ervaring daarmee.)
Kortom, SEO coach Lexposure stimuleert de coachees en het proces, beantwoordt vragen, weet de weg naar SEO antwoorden elders op het web, kent andere mensen met search-specialismen, en tenslotte: stimuleert onderstaande out of the box aanpak waarmee hijzelf succes heeft (gehad).
Coaching traject en methodiek
Ook na het lezen van onze SEO advies blog (zie onder) is de kans groot dat je overblijft met een lijstje met prangende vragen.
En dat je ook een bepaalde samenhang wilt zien in je activiteiten.
In dat geval kan Lexposure je helpen met advies en motivatie.
We beginnen (samen) met de analyse van een SEO scan van je website. Hier komen een aantal speerpunten uit.
In een face-to-face offline of online sessie hoor ik je aan en geef antwoorden en oplossingen. Met een stappenplan op maat als logische schriftelijke follow-up.
De gepassioneerde SEO coach als vraagbaak.
De coaching-sessie mag ook op een manier plaatsvinden waarbij het brein creatief blijft; bijvoorbeeld tijdens een fiets-, step- of skate-tochtje. Vindt het plaats op kantoor of thuis plaats, dan zouden we het staand kunnen doen. (Met een zitpauze tussendoor.) Deze aanpak past bij de actieve en duurzame missie van dit bedrijf. (En het werkt.)
Met name tijdens de Corona Crisis kozen we ook voor een face-to-face online coaching traject via Skype, WhatsApp of Zoom. Chat je liever? App-en, Messenger, whatever. ;)
Vervolgens ga je zelf aan de slag met zoekwoordenonderzoek. Je SEO coach kijkt mee en stuurt.
Tegelijkertijd, ja we doen het dynamisch, ga je werken aan verbeterpunten op je website zelf. En ik kijk waar het technisch beter kan en welke tools je daar mogelijk voor nodig hebt. (Misschien moet er wel een irritante pop-up van je site, of is je mobiele site niet goed zichtbaar of the langzaam in een 4G-omgeving.)
En omdat SEO geen vastomlijnd traject is qua tijd, zoek je ook meteen naar linkpartners, waarbij de focus ligt op link earning. Kortom je moet die link verdienen. (En die ander ook.)
Typische SEO consulting tips van Lexposure
Kies voor 2 sporen, gebruikmakend van je creatieve èn van je analytische brein.
SEO bestaat uit een technisch deel en een marketing gedeelte. Ik merk dat mensen bij het werken aan een SEO project vaak analytisch en technisch denken.
Ik begrijp het en het is ook belangrijk. En ik als out of the box personal coach help je ook daar mee.
Alleen het verschil dat je maakt ligt vooral in je creatieve search marketing. Wat ik daarmee bedoel staat in 2 paragrafen op deze pagina uitgelegd. Als ik merk dat een klant eenzijdig denkt en handelt wijs ik ze daarop. Want anders blijven ze steken op een matige ranking.
Dit is de leX-factor van de SEO coaching.
Creatief denken, zich uitend in top content, gaat niet vanzelf. Je zult ook aan jezelf moeten werken met acties die je hersenen binnen een half uur in de creatieve alfa staat brengen. Voor ieder wat wils: bepaalde sporten zoals hardlopen en skaten, meditatie, yoga, binaural beats, zelfs een powernap. Google anders eens “Joe Dispenza methode” voor mijn blog over dit onderwerp.
Ik werk bij voorkeur met coachees die bereid zijn hun creatieve brein op te roepen voordat ze zich op het marketing gedeelte van SEO storten. Bijkomend voordeel is, dat het gezond en prettig is.
Eén outside the the box content tip die ik alvast hier met je deel: Recycle je content.
Als jij passie hebt voor je product of dienst en voor het uitvoeren van je missie, dan maak je veel content. Deze kan reeds oud zijn en toe aan een 2.0 versie. Ga op zoek naar die waardevolle content en acteer daarop. Ook de zoekmachine zal je waarderen, want een update van je pagina is goed voor je vindbaarheid.
Maar er is ook recentere content die geschikt is voor berichten en produktpagina’s. Denk aan de content uit je offertes, uit E-mails, uit gepassioneerde What’s app chats en zeker ook van jullie social media kanalen.
Lees verder: het gratis Lexposure artikel met SEO advies “recycle je content” staat voor je klaar!
Gebruik elke vraag als kans om te bloggen, doe het op gevoel en vanuit het hart.
PS: Connect met mij via LinkedIn, schrijf er wel bij waarom, ik accepteer nl. geen aanvragen zonder toelichting, en mis vervolgens geen Lexposure SEO out of the box tips meer.
Plus een trigger m.b.t. het onderwerp “bloggen & SEO”.
Toon dat je een specialist en innovator bent met een persbericht. (En optimaliseer ook daarmee.)
Over het uitbreiden van je doelgroep gesproken: dat kan gemakkelijk in het internet tijdperk. Je hebt vast allerlei gedachten over jouw specialisatie. Misschien is het wel een hot topic. Kun je een persbericht maken? Profileer jezelf als specialist (wat je bent!) en creëer daarmee aandacht en verhoog je keyword rankings tegelijkertijd.
(Publiciteit heeft vanaf de start van mijn bedrijf, in 1998, een belangrijke rol gespeeld bij o.a. het verkrijgen van domein autoriteit. Aandacht voor Lex and the City en Skate•A•Round van de media en bloggers
Aandacht van de pers gaat tegenwoordig vaak hand in hand met een artikel op hun website. Daar kan een z.g. backlink naar jouw website komen te staan. (Link earning, externe optimalisatie) Vergeet de journalist niet om een “do-follow-link” te vragen.
Het persbericht kun je meteen als blog op je site zetten, wat de vindbaarheid weer vergroot. (seo copywriting, interne optimalisatie)
En zorg er daarmee tevens voor dat journalisten in het vervolg meer dan ooit aan jou denken als ze iets gaan doen met het onderwerp dat ook gaat over jouw kerncompetentie.
Omarm de termen “short copy” en hard copy”. (En pas ze steeds weer toe.)
Schrijf een kort tekstje bij je Youtube videoclip. Dit kan hetzelfde tekstje zijn als je gebruikt voor je metabeschrijving. En voor je LinkedIn tekst. En wellicht op je hoofdpagina+deeplink.
Noem deze vaste 2 regels vanaf nu “short copy”.
De long copy is de lange tekst op je webpagina en als derde heb je de URL. En dat voor elke taal.
Maak deze gedachte + handeling onderdeel van je handelen.
Pas de teksten en wellicht zelfs de URL (301) aan waar nodig door nieuwe inzichten (zoals nieuwe zoektermen kennis)
Wees ook aanwezig buiten je eigen website met je expertise.
Meer voorbeelden van Offpage SEO: het effectief aanwezig zijn met content op andere websites dan de jouwe. (forums, blogs, social media…)
Stiekem het doel van SEO? : marketing in de 5e dimensie
Zorg dat de mensen die jij kunt helpen met je unieke kwaliteiten, naar JOU toekomen! :) Zo creëer je ook meteen een bepaalde vorm van autoriteit en willen mensen graag met jou praten.
Ik noem dat marketing in de 5e dimensie.
SEO is ook veel meer dan vindbaar zijn. Het is een totaalprestatie. Het is een investering in je website als geheel: intern EN extern. Je website zèlf wordt kwalitatief beter, inhoudelijk sterker en staat er in het internetlandschap als geheel beter voor. (Je hebt meer online autoriteit)
Deze pittige periode is ook de tijd voor het Lexperiment: de mensen komen uit hun comfortzone.
Is het doel nu om *goed* te worden gevonden of ga je vooralsnog voor *beter*?
Reële doelen stellen hoort bij SEO copywriting. Als je net een nieuwe website hebt en een nieuw bedrijf dan moet je van goede huize komen om al snel te kunnen scoren in zoekmachines. Al is in principe alles mogelijk, zeker als je iets nieuws gaat doen waar behoefte aan is, en het veel publiciteit genereert. Maar dat is de uitzondering.
Lexposure praktijkcase, review, SEO ervaring, eigen nummer 1 noteringen, SEO certificaten.
SEO case: hoe de schaatsenslijper het NOS Journaal haalde.
Deze pagina gaat over de vele media die schaatsenslijper Skatedokter in de 2 vorstperiodes sinds 2018 hebben benaderd. Dat was steeds tijdens- en rondom- vorstperiodes. Voor een interview, een demo en/of een sfeerimpressie van de winkel.
Review van 1-op-1 SEO coaching van Lexposure
Mark Rutten, Nederlandse ondernemer van Rutten Trading Gmbh in Bazel en Lexposure coachee, zegt:
Lex heeft mij enthousiast gemaakt om met passie te schrijven over de producten die ik op mijn website met paardenmelk producten aanbiedt.
Hij heeft de afgelopen 10 jaar zoveel goede SEO content geschreven die daardoor op nummer 1 in Google is gekomen.
De adviezen zijn goud waard, want wie wil er nou niet zonder Google te betalen bovenaan komen? Het kost wel zweet en tranen, want schrijven met passie vergt inspanning, tijd en, mijn advies, de adviezen van Lex.
Op mijn LinkedIn profiel staan ook nog 4 reviews van ex-coachees over de Lexposure SEO coaching aan collega-ondernemers.
Eén van hen, Tijs de Boer, eigenaar en stadsgids van Historical Amsterdam Tours NL, zei in 2021 bovendien:
De Corona Crisis is juist het moment om te knallen met SEO. Nu hebben veel ondernemers daar pas tijd voor.
Ook National Geographic Traveler vond deze website, toen ze op zoek waren naar enthousiasme over inline skaten in Amsterdam. Kortom, ik heb het voor mijn eigen website ook op orde.
Behaalde certificaten door Lexposure waarbij SEO een belangrijke rol speelt.
Veel nummer 1 noteringen van Lex and the City zèlf in de zoekmachine als gevolg van 24 jaar werken aan SEO.
Ik heb een lijst gemaakt van 150 effectieve zoektermen van Lex and the City die nummer 1 staan in de leidende zoekmachine. (W.o. met “SEO coach”) Deze pagina is overigens nooit up-to-date; onmogelijk. Leg ik op verzoek uit.
Mijn kracht als SEO coach is dat ik dus ook goed vindbaar moet zijn in de andere rollen c.q. passies die ik heb. (zoals lokale gids in Amsterdam) Zo hebben ook de meeste zakelijke klanten mij gevonden, en al helemaal die voor de Parijse uitjes in de periode 1998 – 2016.
Ik sta daarmee dicht bij jou en begrijp goed wat je uitdaging is, denk ik.
Wat ook helpt is dat ik al 24 jaar bezig ben met dit onderwerp.
En mijn associatieve brein is ook een voordeel bij het bereiken van resultaten in search.
De pers en bloggers hebben ook duidelijk hun steentje bijgedragen aan mijn eigen vindbaarheid.
Tenslotte: ik heb ook profijt van de privé skatelessen die ik geef. Ook daar train en coach ik 1-op-1. Psychologie speelt een belangrijke rol.
Lexperiences: +24 jaar ervaring met SEO van de persoonlijke coach
- Ook als er staat in je SEO analyse programma dat het zoekvolume nul is, kan de zoekterm waardevol zijn. Want onder de 10 per maand zie ik niet staan terwijl in een B-t-B omgeving, gecombineerd met een niche produkt met hoge marge per klant, elke zoekopdracht waardevol kan zijn.
Deze kennis heb ik opgedaan in de zakelijke markt voor bedrijfsuitjes en bedrijfsevenementen naar Parijs. Dan had ik weer een nummer 1 notering voor een zoekterm in die P/M combinatie en dan stond erbij dat het zoekvolume nul was. Terwijl in Google Search Console er wel een vermelding was en de prospect ons had gebeld. (Dat vroeg ik dan.) - Wees authentiek. Net zoals in het echte leven. Zoekrobots zijn geen mensen maar ze doen online tegenwoordig wèl net als mensen. ;)
Door bezoekers van Google maps herkende passie voor visuele content.
Altijd op zoek naar verborgen parels.
Geplaatst door Lex and the City op Dinsdag 12 januari 2021
Micro storytelling zodat je begrijpt dat een lokale gids ook SEO coach kan zijn.
Coaching kosten met SEO support & advies
Nieuwe klanten beginnen met 8 uur SEO coaching.
Voor in totaal € 387,50 ex. BTW.
Dit is een start-aanbieding want het reguliere Lexposure tarief is € 77,50 ex. BTW per uur. 5=8 dus.
Met 8 uur krijg je een boost hoor! :)
Daarna kun je een maandelijks SEO coaching abbo afnemen voor € 115,00 per maand. Dit abonnement is maandelijks opzegbaar. Elke maand draag jij 1 thema aan, en anders doe ik het zelf. In sommige gevallen kun je als maand-thema ook kiezen voor bijvoorbeeld het maken van een blogpost.
Dat is wellicht minder dan jullie nu uitgeven aan advertenties. Lees mijn optimalisatie-blog over de vergelijking tussen SEA en SEO. En ontdek dat SEO een investering is. (En SEA een uitgave.)
Tip: als jullie iemand zoeken die de vraag kan beantwoorden “hoeveel SEO per maand kost” of “Die club waar je SEO aan uitbesteedt”, dan kan ik je niet helpen. Dat moet blijken uit deze pagina. Alleen al omdat je je belangrijkste content, je kern-uitingen, niet moet uitbesteden aan een freelancer of een ander bedrijf. Meer info over hoe ik denk over formules w.b. SEO.
Enige Lextra aanbevelingen via LinkedIn
Zo nu en dan een SEO tip of trigger op je bord, via LinkedIn
Contact met SEO coach Lex van Buuren uit Amsterdam
+31655337726 | [email protected] | WhatsApp –>
Kies voor de out of the box aanpak van iemand die je begeleidt SEO het hart, de kern te laten worden je marketing. Lees hieronder wat ik bedoel.
Laat SEO marketing doordringen tot in de haarvaten van je bedrijf.
Ik vind het niet meer belangrijk voor mijn bedrijfsresultaat dat ik veel volgers heb. Want uiteindelijk blijft dat zelfs bij een groot aantal connecties beperkt vergeleken bij het potentieel. Voor mij is dat deel vooral relatiebeheer en lekker met elkaar sparren geworden over marketing. (zoals nu!)
Nee, ik denk en werk vanuit gevonden worden. (SEO).
Ga je dat pad op, dan zijn er geen grenzen meer. Er komen dan mensen op je pad waar je daarvoor niet over na had gedacht.
Het vereist wèl focus op, juist, SEO. Integraal handelen ook. Iedereen op marketing en sales moet er mee bezig zijn. En het slaat echt nergens op als je zegt: “de SEO doen we de 2 rustige maanden in de winter.” Ook meersporenbeleid met SEA, en betaalde social media marketing zorgt voor versnippering. Aan een bureau uitbesteden? Road to nowhere. Je moet zèlf aan de bak en wel met het hele team.
Ik help alleen mensen die er echt voor gaan en dus andere marketingtools op zijn minst opschorten. SEO werkt als je het in “het onderbewustzijn van je bedrijf” laat opnemen. Dat kost tijd, passie en focus. Er is geen quickfix.
Dit is de tijd mij in te schakelen als coach. (Want nu heb ik meer tijd.)
We are (f)Lexy and we know it.
Andere Nederlandstalige SEO hulp met Lexposure voor klanten
Ik ben SEO coach die tevens content kan maken voor partijen waarmee ik een bepaalde verbondenheid voel en heb. En kennis heb over het product of de dienst die zij leveren. Hieronder staan links naar content-specialisaties:
- SEO advies blog: Artikelen met tips met Lexposure
- SEO tekstschrijver
- Docent digital marketing
- Internationale SEO specialist
- Storyteller voor bijvoorbeeld hotels in Amsterdam
- Social media (short story) content creator
- (Tevens) vertaler voor Franse bedrijven in het lokale toerisme
- Aanbieder van Lexposure in de vorm van advertenties op deze goed vindbare website.
- SEO copywriter in de markt van congressen, vergaderlocaties, beurzen, shows en tentoonstellingen.
(Voor SEO content in het Frans kun je ons simpelweg Googelen; in het Frans dan wel te verstaan.)