Hoog bij Google: de vergelijking tussen optimalisatie en adverteren

oktober 13, 2016  |  SEO copwriting  |  Share

Ondernemers willen hoger bij Google en andere zoekmachines.
Ze optimaliseren hun website of laten dat doen.
En ze adverteren bij datzelfde Google via Adwords.
Voor de ondernemer passen de twee bij hetzelfde doel: gevonden worden in de rankings.
Logisch.

Optimaliseren heeft meer voordelen dan alleen hogere rankings 

Toch gebeurt er bij SEO (waarbij je organisch goed wordt gevonden) veel meer.
Want zoekmachine optimalisatie is geen trucje maar vooral goede dingen doen.
Goede dingen voor de lezer. En (daarmee) ook goede dingen voor de zoekrobot.
Zoals:

  • Ga je voor SEO of voor SEO als je schaatsen slijpen wilt ranken

    Wordt “schaatsen slijpen” weer een trending zoekterm binnenkort? ;) | Picture by @lexperience

    Scherpe teksten schrijven.

  • Goede foto’s. (Die sprekende namen hebben.)
  • Video. (getagt).
  • En ook een goede samenhang tussen de diverse pagina’s.
  • Een snellere website.
  • Autoriteit door vermelding met links op relevante andere websites.

Of het SEO Copywriting project nu wel of niet zijn doelstellingen haalt binnen de gestelde tijd, die winst is er dus sowieso.
Want Google beloont goede websites die bovendien autoriteit hebben met goede organische rankings.


Adverteren is duur en vergankelijk. (en toch kan het goed zijn.)

Bij adverteren op Google Adwords betaal je om gevonden te worden.
En zodra je budget op is ben je verdwenen.
EN: je website wordt er nauwelijks beter van.
Daarom stel ik voor SEA (Search Engine Advertising) alleen aanvullend in te zetten. Dus op de zoektermen waar je nu (nog) niet goed wordt gevonden.
En ondertussen als een speer door te werken aan SEO copywriting.


Neem contact op voor een goed gesprek over SEO Copywriting voor jullie bedrijf

info@lexandthecity.nl | +31655337726 (ook Whats’ app) | @lexperience

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)

Comments are closed.