Since 1998

Peter Stuyvesant imagineerde in de 5e dimensie Nieuw Amsterdam. Dat deed hij in het West-Indisch Huis. Daar kwam de nederzetting Manhattan uit. Pas later werd het New YorkAls je stelselmatig publiceert wat je wenst: jouw meerwaarde, je type klanten, je marges, je gewenste werkplezier…dan komt die virtuele upload terug bij je als een concrete download in de vorm van aanvragen en marge. Als je in de 5e dimensie marketing bedrijft, dan komen de leveranciers, klanten en medewerkers op je af die bij jou of jullie horen. Dat is SEO magie. Gaat dit over mij? Nog niet, maar ik werk eraan. ;) (Jij?)

Lex van Buuren, wellicht de man voor jouw Lexposure

 

PS: Toelichting op de foto van restaurant “Nieuw Amsterdam”:
Peter Stuyvesant imagineerde in de 5e dimensie Nieuw Amsterdam. Dat deed hij in het West-Indisch Huis. Daar kwam de nederzetting Manhattan uit. (Pas later werd dat New York.)
Wat daar gebeurde op de Haarlemmerdijk is een voorbeeld van het scheppen in de 5e dimensie middels imagineering.

Trouwens, even tussendoor: voorbeelden van marketing in de 3e dimensie: cold calling, reageren op vacatures, E-mail marketing, flyeren, beursdeelname, sociale media. Is daar iets mis mee? Zeker niet. Maar uiteindelijk is het harder werken. Daar ben ik althans van overtuigd. Want het is lineair. (SEO vergt wel discipline overigens. Maar het kan in flow. Als je doet waar je van houdt.)
(Bedankt voor je graag-uitleg-van-3e-dimensie-vraag, Mark Rutten van Droppi Shop druppelbrillen.)



Creatie van exposure en vindbaarheid van je site in de 5e dimensie.

Ik vind de theorie van Joe Dispenza over creatie in de 5e dimensie erg inspirerend. Sterker nog: deze blogpost is daarop gebaseerd. Hartelijk dank, dr. Joe!
Graag vertaal ik dat hier naar een zakelijke variant. SEO speelt daarbij een centrale rol.

Bob Maas en Lex van Buuren schaatsen (als enige?) op de Prinsengracht in Amsterdam
De 5e dimensie is wat er nu nog niet is. Althans: het is er nog niet tastbaar. Het is wat je droomt. Ook als ondernemer. Toekomstige business; dàt! :)
Je kunt dat vormgeven tegenwoordig door erover te bloggen bijvoorbeeld.
Zelfs zonder er verder ruchtbaarheid aan te geven.
Totdat zoekmachines het oppikken. En dan word je gevonden…la magique.

Ik denk dat die groepsklanten die via SEO mee zijn geweest naar Parijs met Lex and the City, ook een voorbeeld ervan zijn.

(Dit gaat ook over effortless ease; de gemakkelijke, ontspannen weg kiezen dus.)

 

De 5e dimensie en de zoekmachine: imagineering gekoppeld aan concrete resultaten.

scheepstimmermanstraat in Oostelijk Havengebied - Voorbeeld van dromen uploaden naar de vijfde dimensie en concrete resultaten downloaden naar de 3e dimensie.
Meer weten over SEO coaching door Lex? Klik op de afbeelding van de scheepstimmermanstraat in het Oostelijk Havengebied – Voorbeeld van huis-dromen uploaden naar de vijfde dimensie en concrete resultaten downloaden naar de 3e dimensie

Als je Google-t, en je doet dat zoals het hoort, dus heel specifiek, dan vraag je precies wat je wilt. Het mooie is, dat je dat meestal ook krijgt. Want de zoekrobots zijn tegenwoordig erg geavanceerd en snàppen jou.

Omgekeerd is ook het geval. Als je in je blogs en produktpagina’s precies aangeeft wat je wilt laten gebeuren voor je klanten (een bepaalde prestatie) dan Googlen de klanten die je je wenst JOU. En dat met de produkten of diensten die jij het liefste maakt c.q. uitvoert! :)*

Kortom: Jij uploadt wat je het liefst aan toegevoegde waarde aanbiedt aan anderen in je CMS. Die klant uploadt haar wensen naar de zoekmachine en krijgt een download in de vorm van zoekresultaten. (Hopelijk met jouw bedrijf/organisatie bovenaan; klaar om op te klikken en dus te downloaden!.)

*: OKOK, deze ask and you shall receive stelling geldt helaas nog niet voor alle klanten. Een deel Google-t namelijk nog matig, zonder gebruik van z.g, longtails. (Lange zoektermen waarin je ECHT zegt wat je wilt als klant.) Dit is voor MIJ een heuse uitdaging.

 

SEO marketing als out of the box vorm van marktonderzoek

Lex van Buuren van Skate-A-Round op de lokale televisie in Berlijn Duitsland - 4 augustus 2001 - Foto Peter Nikkel
Mijn eigen imagineering heeft mij veel aandacht van de pers opgeleverd. Zoals hier in Brandenburg, Duitsland. Klik op de foto (oops, tijdje geleden!) voor meer.

Je eigen imagineering kun je in de vorm van experimentele blogs uploaden naar het internet. In dit geval heb je nog geen concreet produkt en dienst maar slechts een idee. Noem het een droom. Het resultaat van je imagineering.

Reacties daarop gaan je helpen je product c.q. dienstontwikkeling te versnellen. In dit geval kan het geen kwaad een zetje te krijgen m.b.v. je sociale media contacten.


Voorbeeld van marketing in de 5e dimensie

Een reclamebureau heeft een pagina over een rondleiding in een vernieuwd stuk stad uit het universum geplukt (uit de zoekmachine; SEO) en mij daarna gevraagd een route met verhaal te maken voor een groep geïnteresseerden voor het huren van units in een nieuw kantorencomplex in dat vernieuwde stukje Amsterdam.

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)
WhatsApp Lex
x
Call Lex