Deze pagina gaat over het huwelijk tussen verhalen vertellen en search marketing. | SEO storytelling, met een Lexposure-mix van copywriting, coaching, lesgeven en social media content creatie. Ongewoon.
Dit is mijn SEO storytelling pagina waarin ik vertel over mijn passie, kennis en ervaring op het gebied van online content city marketing in de vrijetijdsbranche in Amsterdam en Parijs, in de sportieve en health sector en voor organisaties die een link hebben met de Franse taal.
Lexposure, de naam van het label, is een combinatie van storytelling en SEO.
Kortom, het vertellen van goede verhalen met als achterliggende doelstelling dat deze stories ook goed worden gevonden.
Lex and the City is zelf goed vindbaar vanwege deze eigenschappen; chk eens deze lijst van +100 relevante nummer 1 posities op zoektermen van deze website.
SEO storyteller; this page in English
Wat is storytelling SEO?
Mensen willen verhalen lezen met foto’s en videoclips waar ze een bepaalde binding mee voelen. Die waardering uit zich ook in de statistieken zoals in Google Analytics. En dat is weer goed voor je rankings.
Bovendien herkent een zoekrobot alternatieven, synoniemen, beter dan ooit. Dus gebruik vooral beeldspraak en decoratieve verhalen op je website. Ook zullen mensen jouw post, jouw pagina, gaan delen. En ook dat heeft voordelen voor zowel de exposure als uiteindelijk ook voor je positie in de zoekmachine.
Johan Cruijff zei: Isjjlogiesj.
Elk produkt en elke service heeft een verhaal en begin bij hoe je bent begonnen. Hoe je de Corona crisis doorkomt kan ook een goed verhaal zijn. Emotie scoort en tegenslag (overwinnen) spreekt mensen ook aan. Ter illustratie: Kijk maar eens wat ik heb meegemaakt in 22,22 jaar tijd. (Niet altijd goed.)
Als je links gaat waar anderen rechts gaan, dan kom je in de krant. (En niet alleen in het buurtblad)
Overigens, ook met de publiciteit in het buurtblad was en ben ik (heel) blij. Maar als je kiest voor “ongewoon” dan loop je de kans ook in de Sunday Times te komen, in De Telegraaf, op de nationale Franse radio, het Parool, BNN, in de Volkskrant en mag je koffie drinken met Robert ten Brink en primetime gaan skaten met Floortje Dessing in Parijs.
Ongewone Lex and the City in de pers: van de buurtkrant ECHO in 1998 tot het Franse acht uur journaal in 2020.
Visual storyteller in Amsterdam; online lokale gids van Google maps.
Altijd op zoek naar verborgen parels.
Geplaatst door Lex and the City op Dinsdag 12 januari 2021
Storytelling SEO met Lexposure: 5 rollen, 5 doelgroepen, 5 competenties en 5,5 stijlen.
5 Lexposure rollen:
- SEO coach
- Social media content creator, micro storyteller (inmiddels 69 aanbevelingen ((“endorsements”) op Linkedin en beheerder | content creator van diverse organisatie social media pagina’s.)
- SEO tekstschrijver in the city
- Docent digital marketing (Dat is althans wat ik wil doen een paar uur per week.)
- Content marketeer Franse lokale toeristische markt (Met een mix SEO, vertalingen en social media content creatie.)
5 Lexposure doelgroepen:
- Organisaties en bedrijven in de horeca, sport c.q. bewegen, leisure, sport, vrije tijd, infrastructuur en leuke events in Amsterdam.
- Franse lokale toeristische bedrijven die (L)exposure willen op de Nederlandstalige markt. (zoals een grote camping) Trouwens: Elke organisatie en elk initiatief dat een link heeft met de Franse taal.
- Toeristische en recreatieve bedrijven en organisaties in het zakelijke toerisme in Amsterdam en Parijs (zoals een hotel, een congrescentrum of een beurs)
- Scholen (Docent SEO storytelling)
- Organisaties, bedrijven en freelancers die zich bezighouden met gezondheid, spiritualiteit en bewegen. (ook personal trainers en yoga leraren)
5 SEO storytelling competenties:
- On page content creatie: productpagina’s, foto’s maken, vertalingen vanuit het Frans, blogs, storytelling en vlogs. Voorbeeld van een verhaal.
- On page content optimalisatie. Ik ben ook gecertificeerd door Google.
- Off page SEO. Link earning door goed netwerken bij partijen met autoriteit, en vervolgens content aanbieden aan ze. Zoals Google het ook wil.
- Coaching & consultancy
- Inbound marketing met storytelling kwaliteiten.
5x de stijl van deze SEO storyteller
- Ongebruikelijk, nieuwsgierig verkennen van die nieuwe omgeving.
- Zakelijk verleiden (De link leidt je naar een korte out-of-the-box Youtube videoclip van Lex and the City, dus zeg niet dat we je niet hebben gewaarschuwd.)
- Rauw (o.a. onbewerkte foto’s.)
- Out of the box
- In beweging, actief.
5,5x eigen content (eigen passie)
- verhalenverteller van Amsterdam-Oost
- verborgen parels
- onbekend Parijs
- inline skaten
- persoonlijke ontwikkeling
- voetbalavonturen in het buitenland
Bel mij over storytelling SEO op +31655337726.
Organisator en gids in de wereld van toerisme en sportieve uitjes EN ongewone SEO storytelling in diezelfde branche.
De laatste 20 jaar heb ik skatereizen ontwikkeld, honderden tours en sportieve uitjes begeleid en B2B events georganiseerd in Parijs. Ook in Parijs pakte ik het “ongewoon” aan door te pionieren met inline skatetrips en georganiseerde fietstours. (Wat toen nog nieuw(s) was.)
Tegenwoordig doe ik dat met “Amsterdam anders rondleidingen”.
Achteraf gezien besteedde ik in die Parijse tijd ongewoon veel tijd aan het deel marketing-communicatie. Specifiek: E-mail marketing, bloggen, SEO copywriting, social media en foto’s maken.
Nu doe ik dat laatste ook voor anderen. En nog steeds in dezelfde branche: voor lokale toeristische bedrijven en bestemmingen in Frankrijk, voor de Amsterdamse hotellerie, voor organisaties die zich bezighouden met personal development en gezondheid en voor alles en iedereen met een link met de Franse taal.
SEO coach
Daarnaast adviseer en coach ik enkele ondernemers in Amsterdam en bedrijven/ZZP’ers die mij vinden via de zoekmachine, over search marketing. Dit heet SEO coaching.
Storytelling SEO die moet overtuigen en verleiden | Content marketing met behulp van mijn associatieve brein
Ik vertel zowel online als offline toeristische en sportieve verhalen aan groepen mensen.
Dat doe ik “out of the box”, gevoed door mijn associatieve brein.
En omdat ik getriggerd ben door de combinatie van overtuigen en verleiden. Ik blog namelijk ook over psychologie en personal development.
Het online content marketing label heet Lexposure.
Meer inhoudelijke informatie over mijn rol als freelance SEO copywriter.
Mijn ervaring en passie ligt in lokale toeristische bedrijven in Frankrijk, sportieve uitjes en hotellerie in Amsterdam.
Mijn specialiteiten op het gebied van content zijn Frans lokaal toerisme, leisure, sportieve uitjes, PD, de Franse taal en de hotellerie in Amsterdam.
Ook qua netwerk, en dat kan jullie organisatie helpen. Bij de werving van klanten en bij offpage SEO.
De basis als ongewone SEO storyteller heb ik gelegd als organisator in de vrijetijdssector en in het zakelijke toerisme.
Jarenlang heb ik met de organisatie van skatereizen op het snijpunt geacteerd tussen sportieve uitjes, toerisme en evenementen.
Ook heb ik veel klanten vanuit het zakelijke toerisme (MICE) mogen helpen met de uitvoering van hun events in Parijs.
Contact over goede content binnen de hotellerie, Franse lokale bedrijven & taal en sportieve uitjes. Met Lexposure.
+31655337726 | info@lexandthecity.nl | What’s app –>
Het verschil dat ik maak met andere SEO storytellers in 1 woord: “ongebruikelijk”.
Op deze pagina met mijn SEO specialiteiten en USP staan hyperlinks naar meer info en naar praktijkbewijs over wat ik zojuist heb geschreven.
Wat ik op het gebied van online marketing reeds tot stand heb gebracht staat hier.
Mijn online content marketing CV .(onderaan)
Gezien de hoeveelheid publiciteit die ik heb gehad en de rankings van mijn website, denk ik dat ik ook een influencer ben.
Waarom ik vanuit een carrière als organisator en gids in toerisme en events nu ook ben beland in online marketing-communicatie, staat hier beschreven; mijn eigen reis.
Andere internetmarketingdiensten van Lexposure
- Het maken van een Facebook of Linkedin bedrijfspagina. (Overigens een manier om meteen online te gaan zonder dat je meteen een eigen website hoeft te hebben.)
- Het maken (en daarna taggen) van foto’s. (zie deze website voor talloze voorbeelden over stijl en kwaliteit.)
- Het maken en versturen van persberichten.