Autoriteit bouw je op internet stukje bij beetje op, net als in het echte leven. Op Internet kun je deze versterken door deze ook aan robots zichtbaar te maken met concrete links. Maar doe het wel puur natuur. Met off page SEO.

Lex van Buuren, out-of-the-box SEO coach



Link Earning:
Twee voordelen van schrijven over je passie op websites van anderen

De foto is van de A'dam Toren en heet "hoger". Hij is gemaakt door Lex van Buuren. Wil jij hoger bij Google, vraag dan SEO coach Amsterdam "Lexposure" om een out of the box link earning aanpak. Afspreken kan zelfs lekker hoog, in de A'dam Toren in Amsterdam-Noord.
De foto van Lex is van de A’dam Toren en heet “hoger”. Klik op de foto voor de pagina “out of the box seo coach”.

Goede verhalen die gelinkt zijn aan jouw bedrijf op andere websites hebben 2 voordelen.
Ze vergroten het goede gevoel over jullie, en zijn ook goed voor jullie vindbaarheid.
Vergroot je autoriteit op internet en daarmee ook de vindbaarheid van je website.

Voorbeelden van deze z.g. off-site SEO link earning:

Netwerk dus met bloggers en met de pers over het plaatsen van artikels over de expertise van het bedrijf. Zo word je autoriteit dubbel verhoogd.


 

 

Online autoriteit opbouwen met link earning | Door te bloggen buiten je eigen website; een voorbeeld

Offpage SEO is ook voor een organisator van Jeu de Boules uitjes belangrijk - Lex and the City
Over vrije tijd in Parijs heb ik veel content gedeeld. (En backlinks teruggehad.)

Links uitwisselen is “uit”; deel daarentegen je expertise en stimuleer “storytelling” buiten je eigen website.
Voorbeeld: Je organiseert yoga reizen naar allerlei bestemmingen.
Je kernactiviteiten zijn yoga reizen, maar de spirit van je klanten draait om yoga. Om spiritualiteit, om gezond leven, een fit lijf en gezond eten.

Ga bloggen op de plekken waar die spirit tot uiting komt. Op websites die je doelgroep bezoekt. Focus op het verhaal, de content zelf EN op een tekstueel goede anchorlink (een linkje dus!) naar jouw website.
Elk verhaal dat je schrijft moet iets unieks hebben; vermijd bij link earning een copy-paste aanpak.

Ga ook micro bloggen op social media met “de yoga tip van de dag” etc. Binnen dezelfde categorie vallen je Youtube clips die gelinkt zijn aan jouw website. (en de juiste zoektermen bevatten.)

Ikzelf ben daar inmiddels vrij aardig in geslaagd voor mijn eigen passies.

Tenslotte een voorbeeld van hoe Lexposure zelf offpage SEO doet voor een opdrachtgever. In dit geval een blogpost op deze website die gelinkt is naar een gespecialiseerde pagina van de opdrachtgever.


 

 

Stimuleer recensies over jouw bedrijf

Noorderpark - Amsterdam North - place for Carve training, preparing beginners for the snow - Skate-A-Round Lex and the City private skate lesson
Interviews online (zoals deze met mij; klik op de foto) zijn uiteraard zeer nuttig voor je vindbaarheid en autoriteit.

Mijn advies is ook je klanten te gaan vragen een recensie voor jullie achter te laten. Op Google Maps bijvoorbeeld. (Voor lokale bedrijven) Dat kan ook op Facebook. Ja dat werkt ook voor je vindbaarheid. Op Tripadvisor. (binnen het toerisme)
(Ook recensies op de site zelf werken.)

Dus: maak van je klanten je ambassadeurs en win 2x tegelijk.
(Ook (openbare) posts van anderen op social media met link naar jouw pagina helpen mee! :)) 

 

Off-page SEO content creatie voor jullie via mijn website is ook mogelijk. 

Met Lexposure kunnen we ook een artikel opnemen op onze eigen website met een link naar jullie site. Dit is een voorbeeld van off-page SEO.
Dan krijg je er meteen een hoge domeinautoriteit bij. (Mid-november 2022 was die 28.) en ik denk ook snel een hoge PA (pagina autoriteit). 

Aandachtspunten:

  1. De customer journey: De link vanaf onze website moet juist gekoppeld worden. Naar een landingspagina. (= goede klantreis)
  2. Hfrlang taal en taalgebied-instellingen. Vermijd duplicate content als jullie internationaal verkopen en zeg tegen Google dat dezelfde content in andere talen op jullie eigen site komt te staan. (Indien van toepassing)
  3. Met Analytics kun je het succes meten van deze Lexposure off-site SEO actie.

 

Conclusie over zoekmachine marketing buiten je eigen website

Off page SEO kan worden bereikt door als gastblogger op te treden op de website van een partij in je netwerk c.q. interessegebied. Je kunt ook anderen gratis gespecialiseerde content aanbieden die ze zelf verwerken tot 1 (groter) verhaal. Denk ook aan jezelf, en spreek mogelijk een regel af met een sterke tekstlink (een z.g. anchorlink) in het artikel naar jouw website.

“Anderen” kunnen partijen zijn uit het kanaal waarin je zit. Of (gespecialiseerde) pers. Of bloggers. Of mensen die een link naar jou plaatsen in een (openbare) post op social media.
Ook recensies over jouw bedrijf helpen je te stijgen in de zoekmachine.


SEO copywriting buiten de website is één van de onderdelen van zoekmachine marketing

Deze blogpost gaat over off-page SEO.
Ter verduidelijking: het is één van de drie pijlers van SEO.
On page is het 2e SEO aspect: circulaire acties op de eigen website, zoals goede teksten.
Het 3e aspect is de techniek. (Zoals de snelheid van je website. Of het gebruikersgemak.)
Ik microblog op LinkedIn over alledrie; meld je aan!

 

Microbloggen over SEO op LinkedIn

Korte tips of SEO trriggers (zoals deze) in je LinkedIn nieuws van de SEO coach.

Een praktijk voorbeeld van SEO off page content creatie door Lex and the City zèlf: expertise aanbieden aan anderen. 

In dit geval ⇓ ging het om het aanbieden van content aan Parking Centrum Oosterdok. Zij bieden een routebeschrijving aan naar Lex and the City en omkleden dat met teksten en foto’s van ons. (november 2020)
De manier waarop ik dit heb aangepakt is een voorbeeld van off page SEO. Zie hieronder eerst het artikel van hen over ons:

Nu laat ik je zien wat dit o.a. voor resultaat heeft gehad. Hieronder staat de Top-3 Google op de zoekterm “ongebruikelijke tours in amsterdam”, volgens MOZ, de zoekautoriteit.

Op 1 staat niet de site van Lex and the City maar een site die een artikel over ons heeft geschreven.
Niet zo maar een site; de site van de grootste parkeergarage van Amsterdam!

En dat is de tip aan jou: focus bij je offpage SEO op partijen die autoriteit hebben, een logische partner van jouw bedrijf zijn, en waar jij of zijzelf en artikel schrijven over jou bij op hun site.

Als je deze tip een jaar lang in de praktijk gaat brengen, dan gaan er gekke dingen gebeuren. ;)

Een voorbeeld vansuccesvol zijn met offpage SEO
Screenshot van MOZ, autoriteit op het gebied van SEO


Kopje koffie en praten over off-page SEO content creatie

Als je een kopje koffie met mij wilt drinken en praten over off-page SEO, laat maar weten. :)
Ik denk ik vooral goed ben in SEO coaching, lezingen geven en SEO copywriting on page en off page  voor bedrijven en passies die mij aanspreken en waar ik veel van weet.

Fijne dag,

Lex

PS:  Off-page is dus geen trucje; met SEO trucjes ga je nl. voor de bijl.

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)