Ben je op zoek naar een social media content creator? Dan wil je vast ook iemand met een bepaald specialisme binnen deze tak van sport. Kijk hieronder of ik je man voor de job ben! :)
Social media redacteur, schrijvend over die dynamische stad Amsterdam.
Op mijn persoonlijke Linkedin en Facebook page trigger ik (veel) mensen, probeer ze een glimlach te ontfutselen en deel mijn kennis.
Micro storytelling lijkt in mijn bloed te zitten. Ik ben een social media content creator.
Die passie, kennis en verleidingskracht zet ik ook in voor anderen. Voor partijen die passen binnen de missie van Lex and the City.
Lexposure is het deel van Lex and the City dat andere partijen helpt nog beter te worden op het gebied van storytelling op internet.
De focus ligt op micro storytelling vanuit mijn missie: op een actieve manier genieten van de stad.
Dan moet je niet alleen denken aan sportiviteit in de stad. Als als social media copywriter focus ik ook op even lekker bewegen rondom MICE (zakelijke events, bijvoorbeeld in de RAI), yoga, fitness, het nieuwsgierig te voet verkennen van de stad, op zoek gaan naar verborgen parels in de stad, en actief, fysiek vrijwilligerswerk doen.
Qua steden ben ik thuis in zowel Parijs als in Amsterdam. Tenslotte noem ik voetbal;. Google anders eens “voetbal rondleiding amsterdam”. (nummer 1 op de lijst, als het goed is.)
Nummer 1 noteringen zoektermen van deze website bij Google.nl
Hoge noteringen bereik je onder andere door goede content te maken. Wat mij betreft scoort een social media copywriter dus ook bij de zoekrobot.
Bekijk een top-150 nr.1-lijst waarin veel van mijn passies, rollen, services en kwaliteiten staan. Ontdek op deze nummer-1 ranking page of er een content match is tussen ons.
Social media redacteur met Facebook storytelling ervaring & met FB advertentiecampagnes
Als redacteur van de Facebook pagina van de bekende Friday Night Skate Amsterdam zet ik mijn beste beentje voor. Het is “kicken” te weten dat je skate boodschap binnen 1 minuut de hele wereld over gaat.
Ook kan ik als social media redacteur Facebook marketing advertentiecampagnes opzetten voor jullie organisatie. Bijvoorbeeld gelinkt aan een geoptimaliseerde landingspagina. Een voorbeeld van succes op dat gebied vind je op de pagina met mijn ervaring op het gebied van content marketing.
Zoveel anderen hebben mij aanbevolen voor social media op Linkedin. (69 recommandations inmiddels)
En omdat reputatiemanagement een rol speelt, komt mijn marketing ervaring, ook met grote communities en met de pers, goed van pas.
De rol van social media content creator past bij mij.
De rol van content creator bevalt mij; je mag mij ook een micro stoyteller noemen. Een social media content creator die wil uitblinken in de kunst van het verleiden.
Het gebruik van metaforen hoort daar bij. Evenals het gebruiken van sprekende foto’s. Een voorbeeld van een story voor een non-profit.
Kijk anders eens op mijn LinkedIn profiel rond; klik dan op de bijlage onder “samenvatting“.
Lees ook even mijn LinkedIn blog; zo begrijp je waarom ik nu ben waar ik nu ben; een voorbeeld van mijn eigen recente story op social media.
Mijn acties in online marketingcommunicatie onderbouw ik door jarenlange focus op neuromarketing en management psychologie in het algemeen. (Alleen al vanwege die reden is het leuk mij uit te nodigen. Ik weet nl. verrassend veel over dit onderwerp; ook omdat ik nog beter wil begrijpen waarom ik als mens doe wat ik doe.)
Op het juiste moment de link leggen tussen wat mensen nu raakt, je eigen missie en wat je voor mensen kunt betekenen.
Trainer en coach op het gebied SEO on-page & off-page
Al in mijn studententijd stond ik voor zalen met soms honderden mensen. Als voorzitter van de studentenvereniging.
Spreken in het openbaar en voor groepen ben ik altijd blijven doen; deze website is daar 1 groot voorbeeld van.
Als de link met mijn sportieve vrije tijd missie in de stad aanwezig is, dan komt het goed.
Dan is het namelijk een optelsom:
- affiniteit en passie (missie)
- ervaring (voor groepen staan, uitleggen)
- kennis (micro storytelling op social media.)
- persoonlijkheid (groepen mensen kunnen enthousiasmeren en overtuigen.)
Je kunt mijn SEO coach in Amsterdam pagina bezoeken. Of die over mijn rol als freelance docent online marketing.
Social media redactie: offerte en plan van aanpak top-10
- Samen schrijven we op wat het doel is. Het social media copywriting doel is onderdeel van het marketing-communicatie doel.
Field research: ik ga op zoek naar verhalen.
- Proberen mij een beeld te vormen op strategisch niveau.
- Mij een beeld vormen op marketing-communicatie niveau, inclusief de huidige social media content creatie van jullie.
- Advies ten aanzien van het advertentiebudget en de inkoop.
- Prijsopgave winacties inclusief opmaak en afhandeling van actie.
- Prijsopgave van videocontent op locatie (opties qua type content en duur)
- Soort berichten, kwaliteit van berichten: aangeven out of the box aanpak.
- Aantal uren per week en uurtarief
- Aangeven waarom jullie organisatie mij past als social media content creator, bijvoorbeeld omdat deze past binnen de missie van Lex and the City.
Aanbevelingen | reviews social media content creator Lex van Buuren
Referenties over mijn rol als social media copywriter zijn te vinden op de volgende plekken:
1. Onderaan mijn Amsterdam-Oost landingspage die de kern van de Eastern Lexperiences beschrijft: offline & online storytelling Amsterdam-Oost; w.o. social media content creatie voor leisure ondernemers. (Dus even scrollen op die pagina.)
3. Onderaan de blog over Poesiat & Kater. Deze blog is gemakkelijk te vinden want hij staat nu 1 op “blog Poesiat & Kater”. De mede eigenaar reageert.
Het mooie is, dat in die rij van 69 enkele mensen voorkomen die zelf bekend staan als social media expert en/of content marketeer zijn.
Blog over SEO storytelling
Lexposure Blog” over content creatie met oog voor de rankings in de zoekmachines.
Ook micro storyteller offline: als gids op de step en skate
Ik ben goed in spelen; vooral in buiten spelen en met tekst spelen.
Ik heb veel interesses. Ook daarin zie je soms mijn rol als storyteller terug.
Zo vertel ik verhalen op straat in Amsterdam-Oost.
Ook in andere delen van de stad en mijn specialiteit is de Franse taal.
Ook step ik 1-2x per maand met een groep door Amsterdam en vertel dan onderweg wat anekdotes over de stad. Het verhoogt de waarde van de stad in de ogen van de luisteraar. Dat is een belangrijk gevolg van storytelling.
Weten wat mijzelf aanspreekt, helpt bij het vinden van de juiste organisaties om voor te werken als social media content creator. Zo ben ik ook skate leraar. En draai ik zo nu en dan leuke plaatjes als gids; bij voorkeur in Amsterdam op bootjes. En dan is er mijn connectie met Frankrijk en Parijs.
Tip: ga bij social media posts juist voor het moment en in het moment.
Ik zie social media posts van restaurants met verwijzingen naar kou en sjaals en de uitnodiging lekker binnen te komen bij hen. En dat terwijl het de komende week lente-achtig wordt. Een nieuwe reden social media posts niet te plannen maar in het moment te opereren. PS: Een uitzondering daarop zijn wat mij betreft ondernemers die social media als hun kernactiviteit hebben.
Uurtarief 2024 van die social media redacteur
€ 77,50 per uur; ex. BTW.
Contact met de Lexposure social media content creator
Graag kom ik in contact met mensen en organisaties die ik op een creatieve en effectieve manier kan helpen met social media city creatie.
Mensen die zien dat storytelling de percieved value van hun kernactiviteit verhoogt. Die ook voor hen nieuwe dingen willen proberen. Ik noem het Lexperimenteren.
Contact met Lex and the City | Lexperience town | Parlons sur Lexpérience d’Amsterdam
Fijne dag,
Lex van Buuren
Social Media content creator; lexpressor 4 your lexposure.
+31655337726