Een inbound marketeer helpt de lezer en wellicht later de klant met waardevolle content. Deze zorgt er ook voor dat zij of hij daarop wordt gevonden, anders lezen te weinig mensen deze waardevolle, gratis “actie-informatie”.
Zorg dat jouw doelgroep jou vindt. Organisch, op een natuurlijke manier.
Ik, Lex van Buuren, freelance inbound marketeer, help graag toeristische organisaties, inclusief hotels, in Parijs en Amsterdam met hun organische online marketing. Ook ben ik gespecialiseerd in sportieve uitjes, health en trainingen.
En mijn eigen website heeft veel organische nummer 1 noteringen.
Werkervaring en persoonlijkheid passen bij search in leisure & sportieve uitjes en de hotellerie
Ik bereik inbound marketing resultaten door enthousiasmerende teksten te schrijven, door te bloggen.
Mijn hoogopgeleide, toeristische en Franse profiel, samen met mijn karakter en drive (en netwerk) maken mij de man voor inbound marketing binnen de markten van persoonlijke ontwikkeling. gezondheid en lokaal toerisme in Parijs en Amsterdam.
Associatief zijn is top voor een inbound marketeer
Mijn nummer 1 SEO tool is mijn associatieve karakter: als ik schrijf zie ik allerlei verbanden, en dat helpt bijzonder goed bij schrijven voor internet.
De Franse B2B markt is een specialiteit van mijn label Lexposure. Denk aan een hotel, camping of VVV.
Ook help ik graag Amsterdamse hotels om hun directe exposure op internet te verbeteren.
Vanwege mijn persoonlijke interesse in gezondheid en bewegen, ben ik ook op dit vlak een goede inbound marketeer.
Zoekwoordenonderzoek is een eye opener en tevens de basis voor SEO succes.
Voordat ik als inbound marketeer ga (her)schrijven onderzoek ik eerst op welke zoektermen het bedrijf nu wordt gevonden en welke zoekkansen er verder zijn. Dit helpt mij bij het gericht schrijven en bij een goede indeling van de toeristische content van de website. En op social media.
Net als in het echte leven heb je ook online autoriteit nodig om publiek aan te trekken.
Ook geef ik als inbound marketeer advies over het verbeteren van de online autoriteit van de website van het toeristische bedrijf. (Ik werk ook aan mijn eigen autoriteit overigens.)
Dit kan zelfs in de vorm van een training. Dit heet off-site SEO.
Mijn internationale netwerk is ook handig voor PR-doeleinden, zoals offpage SEO. Het is dus mogelijk dat ik mijn netwerk van journalisten en bloggers raadpleeg voor samenwerkingen om de online autoriteit te verhogen.
Mijn kracht als inbound marketeer op het gebied van SEO voor kleine ondernemers
SEO is een groot spectrum.
Eigenlijk is het nauwelijks te behappen voor 1 persoon, omdat er diverse- en erg verschillende persoonskenmerken nodig zijn.
Ik ben er achter gekomen dat ik goed ben in het schrijf/content en netwerk/autoriteitsgedeelte van SEO.
Dat maakt me voor eenmanszaken e.d. vooral geschikt als SEO coach. Dat is voor kleine ondernemers die stiekem alles zelf willen doen maar vast lopen tijdens het proces. Dan volgt 1 gesprek + stappenplan + after sales. Voor de doe het zelver dus.
Als uitvoerder voor kleinere bedrijven vind ik dan een technische collega die mij assisteert.
Bij grote bedrijven is het meestal opgesplitst en doe ik alleen de content en het vergroten van de autoriteit van de site.