Zet de krachtige inhoud van je offertes, social media berichten, what’s app chats en E-mail om in blijvende en goed vindbare webcontent.


Dit artikel gaat over bestaande content opnieuw (her)gebruiken tot nieuw actiemateriaal. 
Dat is een creatief proces.
In flow bezig zijn.
Ongestructureerd.
In search of uncertainty.


A’DAM toren in Amsterdam-Noord. Klik maar niet op de foto.

Zet de inhoud van je offertes om in webcontent.

Wanneer je offertes schrijft, ga je er helemaal voor. Want je wilt die klant binnenhalen. Die content is meestal scherp en laat het beste van jezelf zien.

Help dus jezelf in de rol van content creator door jezelf als verkoper erbij te halen. Het motiveert je ook om top E-mails te schrijven aan je prospects, klanten, journalisten, bloggers en andere mensen in je netwerk.

Een extra voordeel van deze aanpak is ook dat als een offerte niet leidt tot een deal, je deze waardevolle content bepaald niet voor niets hebt gemaakt.

Natuurlijk niet 1-op-1 overgenomen, maar passend bij die nieuwe, openbare online marketing omgeving.


Hetzelfde geldt voor content die je hebt gemaakt voor social media, inclusief chats

Scheepstimmerstraat…iedereen mocht zijn eigen ontwerp toepassen. ;)

Via bijvoorbeeld What’s app. Ook nu heb je waarschijnlijk je beste energie gebruikt, omdat je weet dat je relaties (en vrienden) het waarschijnlijk meteen gaan lezen. Maak gebruik van die goede schrijf energie door het om te zetten in content die je beter vindbaar maakt!
Dit vergt overigens enige discipline van jouw kant. Dit vereist namelijk gedragsverandering (qua omgaan met content) bij de meesten en het is het waard. Een centraal onderdeel van mijn SEO coaching aanpak is namelijk dat die out of the box acties onderdeel moeten worden van het onderbewustzijn van mijn klanten.

Een laatste vorm van content recycling is het aanpassen van oude blogs en productpagina’s aan het hier en nu. Bijkomend voordeel is dat je even terug gaat in de tijd en reflecteert op hoe je toen dacht en handelde en welke veranderingen er bij jezelf zijn geweest. De content aanpassing gaat ook gemakkelijk omdat het format het jouwe is.


Door je content uit andere media op je website te hergebruiken, snapt de zoekrobot steeds beter waar mensen jou op moeten vinden.


Dit was een berichtje van SEO coach Lex van Buuren. (En het is ook één van zijn stokpaardjes in het persoonlijke coaching traject, dus houd je vast. ;) )
Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)