Het zakelijke spel der verleiding is altijd aanwezig; bewust of onbewust.
Deze workshop “zakelijk verleiden” is een leerzame, leuke en inspirerende workshop in Amsterdam-Oost.
Een mobiele versie van deze verleidelijke Lexperience kun je hier alvast virtueel beleven in de vorm van een Lex and the City videoclip van 1 minuut.
Lees onder de foto verder over deze cursus; wellicht een verrijking van jullie concerndag, bedrijfsuitje of teamdag.
Combineer het spel der zakelijke aantrekkingskracht met een rondleiding in “Oost”. Of laat je meenemen met de classics van DJ Lextase.
Eerst even: de beste wensen gewenst voor 2025; dat jaar vol zakelijke verleidingen. Ook online.
(En lees hieronder waarom ik, Lex, dat vind. Dan worden we daaronder weer concreet.)
Wat is de workshop zakelijk verleiden met Lex and the City?
Een fun workshop zakelijk verleiden, waarbij jullie samen op een ontspannen wijze genieten van de inspirerende omgeving van Amsterdam-Oost.
De workshop vindt plaats op een goede locatie. (Die jullie zelf ook mogen aanrijken trouwens. Tip: onze blogpost voor teamdagen in Amsterdam van december 2024, met 28 verrassende locaties in het ongebruikelijke Amsterdam.)
Kortom: een uniek onderdeel (met een knipoog) van jullie zakelijke citytrip (congres, seminar of beurs) of bedrijfsuitje in Amsterdam-Oost. Wellicht inclusief muziek van DJ Lextase uit Amsterdam Oost.
Cursusleider Tijn van Ewijk (kort interview), bekend van TV, radio en vele andere media, zegt: “Ik kan er wel heel moeilijk en inhoudelijk over gaan doen, maar in essentie is mijn optreden hard lachen en twee of drie nuttige inzichten opdoen.”
Wat is zakelijk verleiden eigenlijk?
Flirten is de ander een goed gevoel over zichzelf geven, verleiden is ook daadwerkelijk tot ‘zaken’ komen.
(Lex and the City noemt zakelijk verleiden ook wel “offline posten”.)
Het proces van de verkoop lijkt enorm op het proces van het verleiden. Om tot een deal te komen dienen we eerst vertrouwen, interesse en gunning te creëren.
Een klant koopt de vent, niet de tent, zegt Tijn.
Wat hij hier zegt blijft een waarheid als een koe, al is de vent tegenwoordig vaak een vrouw. Wij maken mensen bewust van hun gedrag tijdens zakelijke interacties.
Zakelijk verleiden versus de ander persoonlijk verleiden; het doel is anders maar de middelen vertonen veel gelijkenissen.
Meer info over deze workshop op aanvraag bij de lokale gids en online verhalenverteller van Amsterdam Oost, Lex op +31 6 55 33 77 26 (ook WhatsApp).
Tijs is momenteel (2024) niet beschikbaar, maar wellicht hebben we een andere oplossing.
Tenslotte: kies voor een workshop tijdens jullie bedrijfsuitje, in het kader van de Werkkosten regeling.
De videoclip over zakelijk verleiden in Amsterdam. (mobiele versie: inclusief steptour!)
Het spel van de aantrekkingskracht heeft veel links met psychologie. Bekijk enkele online Lexperiences (blogposts) voordat je ons belt.
De Joe Dispenza methode Lexperience
- mentaalmiljonair.nl (Onze eigen term)
- 28 manieren om 28 te blijven.
- De toegevoegde waarde van een baan op je persoonlijke ontwikkeling
- Het spel der verleiding heeft zich nu ook uitgebreid naar het verleiden van zoekrobots.
Lex and the City in- (en uit-) Amsterdam-Oost: klik op deze verleidelijke foto om jullie bij te praten.
Lex-case: zakelijke aantrekkingskracht op de vakbeurs.
9,5x met succes (en plezier) zakelijk verleiden volgens Lex and the City.
(Welke regel voeg jij toe aan onderstaande triggers om effectief zakelijk te verleiden?)
- Focus tot het moment dat het gesprek plaatsvindt, voor een belangrijk deel op jezelf. Verplaats die focus tijdens het gesprek naar de ander. Toon interesse en stel vragen. (échte interesse en echte vragen!)
Effortless elegance (Google dit anders, of vraag het aan Gemini. Ik weet dat die het weet, en hoe… ;) )
- Voor internationaal zakelijk verleiden geldt: “Laat de VOC verover houding thuis”. (Al wil je het wél. Maar dan puur met win-win of “no deal”.) Pik er anders nog twee anderen uit die bij jou en jullie passen uit deze blogpost van Lex over succesvol zakendoen met Fransen.
- Heb als doel zo bewust mogelijk aan het gesprek te beginnen. Wat ik, Lex, daarmee bedoel, is dat ik vaak zie (en ook zag bij mijzelf.) dat het op beurzen allemaal te hard gaat met teveel afspraken, waardoor je teveel in je hoofd zit. Ideaal is als je in de gelegenheid bent je vooraf 15 minuten te trekken voor een moment van stilte. (of muziek!)
- Toon je passie. Maakt niet uit of “ze” je dan een beetje apart vinden. Dat BEN je namelijk ook; iedereen is uniek en daarom zit je ook aan die tafel! Om het verschil te maken voor die perso(o)n(en) aan de andere kant van de tafel.
- Toon kennis over de klant en zijn of haar bedrijf en/of organisatie? Heb je een kritisch compliment? Noem het; gewoon doen!
- Neem elke vooringenomenheid bij jezelf over je gesprekspartner of haar of zijn organisatie vooraf weg. Kortom, kom zo helder, fris en bewust aan tafel als je maar kunt.
- Bedel niet. Nooit. Zorg dat klanten jou vinden en jouw toegevoegde willen.
- Besef je dat mensen en organisaties het heerlijk vinden om verleid te worden. Ook zakelijk.
- Wees flexibel om de ander top te kunnen helpen, maar wees tegelijkertijd compromisloos. (Ja, dat kan.)