- Lex heeft 25,28 jaar ervaring in SEO, gecombineerd met een passie voor verhalen schrijven en detailkennis over Online Content Citymarketing. Dit maakt hem geschikt om lokale toeristische organisaties en sportieve initiatieven te helpen bij de verbetering van hun (l) exposure in Nederland.
- Voor het oh zo belangrijke zoekwoorden onderzoek gebruik ik een zelf gecreëerde top-12 zoektermen methode. Dat ik associatief ben, helpt mij enorm bij dit onderdeel van SEO tekstschrijven. Het maakt het tevens leuk.
- 150 Voorbeelden van nummer 1 zoeknoteringen van deze website bij de nummer 1 zoekmachine.
- Voor een verkoper van Heelys in Amsterdam heb ik in januari 2016 zijn vijf belangrijkste lokale zoektermen binnen 6 weken van buiten de top-10 op nummer 1 gebracht. Door als SEO copywriter een goede landingspagina te schrijven.
- Lexposure case: waartoe een organische nummer 1 notering in de zoekmachine kan leiden:Skatedokter in vele media tijdens de vorstperiodes, mede dankzij de SEO inspanning van LexposureDit is een praktijk case over wat SEO kan betekenen voor een lokaal bedrijf. Deze pagina gaat over de vele media die schaatsenslijper Skatedokter in de 2 vorstperiodes sinds 2018 hebben benaderd. Dat was steeds tijdens- en rondom- vorstperiodes. Voor een interview, een demo en/of een sfeerimpressie van de winkel. Dat kwam mede door de uitstekende organische zoekresultaten voor Skatedokter op het gebied van schaatsen slijpen in zoekmachines. Lexposure, merk van Lex and the City, heeft deze zoekmachine-optimalisatie-klus voor zijn rekening genomen. Skatedokter in de pers. (En de rol van Lexposure bij dit bedrijfsmatige resultaat.) In 2017 heeft Lex de […]
- Lexposure case: waartoe een organische nummer 1 notering in de zoekmachine kan leiden:
- Ik ben gecertificeerd door Google en Yoast.
- Toen E-mail marketing opkwam, eind jaren ’90, heb ik dit meteen opgepikt. Gedurende een periode van 10 jaar heb ik elke maand een nieuwsbrief verzonden aan duizenden inline skaters.
- Vroeger netwerkte ik met journalisten om de trips onder de aandacht te krijgen in de pers. Met Skate•A•Round (en Lex and the City) heb ik in bijvoorbeeld De Telegraaf, de Volkskrant en de Washington Post gestaan. (En dat waren geen kleine artikeltjes. kijk maar.) Dat doe ik nu, indien gewenst met eigen unieke content, voor anderen. :)
- Reeds 23 jaar online met eigen website(s). Op het hoogtepunt van Skate•A•Round had de website zeer veel backlinks. (Nu nog steeds ongewoon veel.)
- In de tijd dat ik met Skate•A•Round skate trips naar 10 verschillende bestemmingen organiseerde, schreef ik personal development blogs voor het landelijke inline skate magazine.
- Op LinkedIn staan inmiddels 5 aanbevelingen van klanten over mijn SEO coaching & content. (Daarnaast 69 aanbevelingen op LinkedIn op de tag “social media”.)
- Ik ben associatief. Mijn fantasie is goed ontwikkeld; mede omdat ik dagelijks mediteer en skate. Dat maakt me ook out of the box. Dat helpt om een goede storyteller te zijn. Voorbeeld story.
- Goed netwerken helpt mij bij het verkrijgen van off page content. (link earning op websites met autoriteit door het schrijven van waardevolle artikels voor die partijen.)
- Veel BLOG ervaring; er gaat ook geen dag voorbij dat mijn website niet verandert. (Wat overigens helpt bij de vindbaarheid ervan; SEO tip.)
- Psychologische kennis, inzicht in hoe het brein werkt (PD BLOG). Hoe een mens beslissingen neemt; dat helpt enorm bij Online Content Creatie.
- Ik coach graag ondernemende mensen.
Contact over het verbeteren van jullie content op- en buiten- jullie website & rankings
+31 6 55 33 77 26
Waarom doe ik aan Online Content Creatie?
Zonder het te weten ben ik vanaf mijn studie klaargestoomd om mijn huidige passie in de praktijk te brengen.
Redacteur tijdens mijn HBO-studie, meteen mee gesurft op de golf van e-mail marketing eind jaren negentig, en journalisten “verleiden” met content die bruikbaar was voor publicatie. En maar schrijven op mijn eigen website; vanaf 1998 al.
Op Hyves leefde ik me heerlijk uit en de social media hype die daarna volgde, voelde als een maatpak.
Voor mijn Parijse bedrijfsevents heb ik jaren lang klanten verworven met SEO marketing. (Ik denk dat ca. 80% van deze zakelijke klanten via SEO is binnengekomen.) Ik schrijf wat af op een dag, en dat afwisselend in het Frans, Engels, Duits en natuurlijk ook in het Nederlands.
Door mijn associatieve brein kan ik snel verbanden leggen en schrijf ik creatief, met plezier en snel.