Deze pagina gaat over SEO copywriting voor aanbieders van beurzen, congressen, tentoonstellingen, hotels in Amsterdam Noord en Oost, cursussen en zakelijke restaurants. Met inzet van storytelling, verleidelijke on page & on site optimalisatie, het “Lexy maken” van de locatie, foto’s, vertalingen en off page SEO.
“Een goede SEO copywriter richt zich op aantrekkelijke content, storytelling, zoektermen die ertoe doen en het meedenken met de opdrachtgever over andere kansen binnen search marketing, zoals off-page SEO (link earning) en webtechniek.
Mensen houden van emotie en storytelling en een deel van de ondernemers daarentegen zijn teveel bezig met 1 euro goedkoper te zijn. Dat heeft te maken met de manier waarop het brein werkt.”
Lex van Buuren, SEO Copywriter zakelijk toerisme met Lexposure
Wat is een SEO copywriter?
Een SEO Copywriter zorgt ervoor dat de website (nog) beter te vinden is. De SEO-schrijver niet alleen sterk in het schrijven van gebruikersvriendelijke teksten voor op de website van de klant, maar zorgt er ook voor dat deze geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Zij of hij zorgt ook voor samenhang tussen de diverse soorten content op 1 pagina, zoals tekst, foto’s en video. Ook verbindt deze inbound marketeer de diverse pagina’s met elkaar, zodanig dat een zoekrobot het “begrijpt” en oppikt.
Lexposure: SEO copywriter voor goede organische rankings in zoekmachines.
Voordat ik vertel wat ik doe en hoe, eerst 1 zin waarom ik SEO Copywriter ben.
Er is veel behoefte aan, ik vind het leuk te schrijven, bijvoorbeeld over Franse toeristische gebieden, of voor aanbieders van sportieve uitjes en voor Amsterdamse hotels in Noord.
En: ik kan het goed.
Mijn stijl is associatief & intuïtief.
Ik schrijf, fotografeer en optimaliseer ook graag voor bedrijven binnen meeting – incentives – congressen en beurzen. (afkorting in het Engels: MICE).
Het is de wereld van het zakelijke toerisme in bijvoorbeeld congresstad Amsterdam. IN mijn geval specifiek in “het andere Amsterdam”: Noord en Oost. (of in Parijs)
Lexposure in English; SEO storytelling: copywriting, coaching, teaching and social media creation
Als gids en organisator heb ik veel hotels en andere MICE locaties van binnen gezien.
In Parijs had ik jarenlang de zakelijke klanten om mij heen op straat, terwijl ik ze ophaalde op zakelijke locaties in het toerisme zoals hotels, beurzen en congreslocaties. Ik ging met ze fietsen na een beurs, eten na een congres, dansen na een modeshow of ik arrangeerde zelfs het dakterras van een beroemd vijfsterren hotel in Parijs voor een fotoshoot met hun topmodellen.
Natuurlijk haal ik als offline storyteller (lokale gids dus!) nog steeds met plezier mensen op bij hun hotel in bijvoorbeeld Amsterdam-Oost. En steeds is daar dat stukje Lextra kennis dat ik opdoe over de omgeving, hun cultuur, hun klanten…die me helpt met SEO copywriting voor (zakelijke) hotels.
Als vrijwilliger van Open Monumentendag heb ik historische verhalen verteld over het markante Loyd hotel in Amsterdam. (De link leidt naar Youtube.)
En natuurlijk bezocht en bezoek ik zelf ook vakbeurzen in the city. Op de vak(antie)beurs in de Jaarbeurs in Utrecht kom ik zelfs al +20 jaar en borrel na afloop met mijn NHTV oud-studiegenoten. Ook de grote buitenlandse vakbeurzen heb ik bezocht zoals ITB Berlin en WTM London. Maar ook in Parijs ben ik regelmatig bij de beurzen van ATOUT France geweest. (En geweldige dingen meegemaakt; ook dat nog; zij weten wel hoe ze de zakelijke klant moeten verleiden. ;) )
Rijke online content creatie in de wereld van congressen, beurzen, hotellerie en tentoonstellingen.
Ik focus als SEO tekstschrijver op rijke en zelfs verleidelijke content, bijvoorbeeld in de vorm van effectieve product pagina’s over Franse toeristische bestemmingen, storytelling over meeting & incentives (MICE), social media content creatie, blogs over hotels en vlogs over beurslokaties. Vaak begint het overigens bij vertalingen.
Zowel op de website zelf, als op externe blogs en in persberichten.
Rijke content betekent ook de kracht van verleiding inzetten. Bekijk anders eens deze TED talk van een dame die heel goed weet hoe ze die wijsheid in de praktijk moet toepassen. ;) (Deze korte videoclip over (ook zakelijk) verleiden is in het Engels.)
We organiseren soms ook een sportief marketing-uitje voor de zakelijke markt met een out-of-the-box thema.
Hieronder eerst een foto van het Lex and the City zakelijke uitje “steppen op hakken en in pakken” vanaf het Park Plaza Hotel Vondelpark.
Als je op de foto klikt krijg je vervolgens een YouTube clip voorgeschoteld met het thema “zakelijk verleiden“, georganiseerd in samenwerking met o.a. de Zilveren Toren, Masterflirt (Tijn van Ewijk) , Blue Boat Company en het Olympisch Stadion.
Zoekwoordenonderzoek voor bijvoorbeeld een congrescentrum in Parijs of Amsterdam
Ik begin met zoekwoorden onderzoek; dat is de basis voor online content marketing succes.
De toeristische en MICE bestemmingen waar ik de meeste ervaring mee heb zijn Frankrijk en Amsterdam. In Amsterdam met name hotels die meer direct sales willen behalen door betere Lexposure. Zo ontstaat minder afhankelijkheid van de kanalen.
Online autoriteit opbouwen voor een opkomende beurs locatie.
Mijn netwerk kwaliteiten als SEO verhalenverteller in de wereld van hotels en restaurants in Amsterdam Oost en Noord gebruik ik voor succesvolle link earning.
Dus ik verwerf links op andere, relevante websites, naar jullie website toe. Door die sites artikels aan te leveren; dat is de 2024 off-page aanpak! :)
Want autoriteit, en daarmee goede rankings op het web, verkrijgt een SEO copywriter voor een belangrijk deel buiten de eigen website.
Storytelling speelt daarbij een rol.
Intuïtieve stijl als SEO copywriter, die zorgt voor goed strategisch inzicht en een informele sfeer. Bijvoorbeeld voor een restaurant, gespecialiseerd in de doelgroep zakenmensen.
Door mijn persoonlijke en out of the box stijl ken ik veel mensen. Dat helpt bij off page SEO en dat maakt de omgang met klanten ook informeel. Ja, SEO copywriting is mensenwerk.
En het zorgt ook voor een helicopterview die volgens mij minstens zo belangrijk is als de SEO analyse programma’s.
Geen foute SEO copywriter trucjes
Deze SEO 2.0 aanpak is zoals Google het ook wil. (geen foute trucjes dus; dat is ouderwets en onverstandig.)
Mijn bijna 25 jaar online marketing ervaring zet ik bovendien in om SEO coaching te geven.
Resultaat voor bijv. Franse lokale zakelijke toeristische bedrijven en Amsterdamse vergaderconcepten: SEO copywriting met flair
Een website voor een internationaal bedrijf binnen de lokale zakelijke sector in Amsterdam of Parijs die aantrekkelijker is en beter wordt gevonden door voor jullie waardevolle mensen.
Een focus is het vertellen van goed vindbare van verhalen voor hotels in Amsterdam.
Online Content Marketing is king. –> Lees hier waarom van de expert in Nederland;
Relevante Lex and the City nummer 1 noteringen in de zoekmachine van de SEO copywriter
Lex and the City staat met veel voor haar relevante zoektermen op 1 in de rankings.
Drie search-schrijf-tips en een link naar mijn SEO advies Blog
- Als je vanaf een andere pagina of een ander artikel linkt naar de pagina die goed wilt laten ranken, gebruik dan als naam van link dezelfde zoekterm als waar je op inzet op de pagina zèlf. (Zoals ik onder deze 3 SEO copywriting tips doe.)
- Schrijf met de menselijke lezer in je voorhoofd en met de virtuele lezer (de zoekrobot) in je achterhoofd. Schrijf dus niet koekblikkerig. (Ook niet je links)
- Gebruik een SEO copywriting software programma, maar blijf je intuïtie gebruiken.
Meer SEO advies in mijn Blog.
Kosten SEO copywriter met Lexposure
€ 77,50 per uur; ex. BTW.
Aanvraag van een offline gesprek of online chat over SEO Copywriting in het lokale zakelijke toerisme met Lexposure.
SEO copywriting voor congreslocaties, hotels, beurzen en beurslocaties, zakelijke restaurants, vergaderconcepten en incentives.
Bel met Lex op +31655337726 of ga naar de Lex and the City contactpagina