Onderstaand 5-stappenplan is de werkwijze van Lexposure.
Wil je eerst eens kijken hoe het gaat?
Kies dan voor onze kick-off 7=4 search aanbieding.



1. De strategische SEO scan van Lexposure

Eerst kijken we samen of de ladder tegen de juiste SEO muur staat. We nemen jullie marketingstrategie door en vertalen die samen in een globale effectieve aanpak qua content. Dit gaat over USP’s, doelgroep, de rol en positie van online tussenpersonen, van realistische doelstellingen en vertaling in de lengte van- en het soort zoektermen. Lees verder over dit onderdeel door te surfen naar mijn artikel over strategische keuzes wat betreft zoekwoorden.


2. De technische SEO scan

Lexposure analyseert nu jullie website: zit hij goed in elkaar en is hij gebruiksvriendelijk; ook mobiel? En ook belangrijk: linken er al veel andere websites naar die van jullie? Heeft jullie website, technisch gezien, al veel autoriteit?
Uit deze analyse komen ook veel technische SEO aandachtspunten. In het offerte traject kijken we of we deze meenemen in het vervolgtraject.


3. Zoekwoorden onderzoek

Samen stellen we vast welke keywords het belangrijkste zijn voor jullie organisatie. We kijken bijvoorbeeld wat jullie klanten intypen in de zoekbalk als ze op zijn naar het produkt of de dienst die jullie leveren. Deze 12 stappen zoektermen analyse gaat niet alleen over de huidige resultaten, maar ook of de ladder “tegen de juiste SEO-muur staat“. 

 

 

 

 


4. On page SEO: goede content op de website

Bij SBS6 in het kader van bezoek koning aan Dress for Success. Jan2018. Werken aan eigen off page netwerk voor SEO copywriting klanten.

Nu is het tijd voor goede content op jullie websitepagina voor pagina. Blogs en produktpagina’s. De juiste content ook op de juiste plaats. En zonder spelfouten! (Ook dat ziet de zoekrobot.)

We kijken ook samen of de content die de organisatie via social media creëert, terecht komt op de website.

Voor veel gespecialiseerde zoektermen (longtail keywords genaamd) kan dit voldoende zijn jullie doel te behalen. Maar waarschijnlijk niet voor alle…en dat brengt me bij punt 5.

 

 

 

 


5. Off page SEO: dus content buiten de eigen website

Met als doel de lastige zoektermen te tackelen. Te beginnen bij social media content creatie. Die van jullie zelf en ook in groepen. Maar ik schrik niet terug voor het schrijven van een artikel bij een online magazine met een link naar jullie website. Dat is een goed voorbeeld van content off page laten scoren, en vaak ook van storytelling.


Vrijblijvend gesprek over communicatie resultaten met search contentmarketing

+31655337726 of ga naar de Lex and the City contact pagina

 


SEO advies Blog

Past onze stijl bij jou? Ontdek het in de SEO advies Blog van Lexposure

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)