Since 1998

Case Studieproject SEO copywriting gezocht voor de P/M combinatie arrangementen voor bedrijven in Parijs.

Stagiair(e) gezocht voor webmarketing Lex and the City
stages en casestudies met Lex and the City:)

Doel: 80% van de top-100 van de zoektermen binnen onze niche binnen de top-5 van organische zoekresulaten van Google. (Na analyse van deze top-150 kan in overleg een aanpassing van deze doelstelling plaatsvinden.) Een 2e doel kan te maken hebben met conversie.

Ik heb daarvoor in dit geval jullie advies nodig.
Maar ik zou al erg blij zijn met een verdere verbetering van de organische zoekresultaten binnen de zoekmachine. :)


SEO copywriting vereisten case studieproject:

SEO Taken case studieproject top-8:

  1. Aanpak: Learning by doing en learning by testing.  Anders heb je aan het einde alleen een dik rapport. (en ik geen tijd het op te pikken.)
  2. Toetsing van de effectiviteit van onze websites o.b.v. Google Analytics (zoekresultaten)  –> top-100 aan te leveren door Lex.
  3. Vervolgens toetsing van de effectiviteit van onze websites door deze top-100 te vergelijken met de zoekwoorden binnen onze niche waar mensen ECHT op zoeken. Dat is inclusief analyse van de woorden die klanten gebruiken als ze ons aanspreken.
  4. (Als er tijd over is: Beoordeling van de huidige Social media SEO aanpak (aan te leveren door Lex))
  5. Mogelijke beoordeling van de look & feel van pagina’s en overleg met onze grafisch ontwerpster daarover. (+actie) –> alleen als dat in het kader van de doelstelling zinvol is.
  6. Content toevoegen en aanpassen op basis van de conclusies bij punt 2 en 3. 
  7. Fotoreportages en links op onze pagina’s nog effectiever maken voor SEO (Search Engime Optimalisation); —> eerst een analyse van de huidige aanpak op uitjeparijs.nl. Gebruik daartoe de laatst aangemaakte 5 BLOG’s bijvoorbeeld.
  8. Advies aan directie over nieuwe SEO copywriting acties
  9. Een aantal specifieke extra acties op het gebied van WordPress, die onder het kopje ‘actiepunten in detail’ staan. Bijvoorbeeld over hosting, upgrades, backups, affiliate. Het gaat hier om advies van jullie aan de ondernemer, die te weinig tijd en kennis heeft hier een goede beslissing over te nemen. 

SEO copywriting Actiepunten casestudie in detail:

  • Lijst van top-100 zoektermen  uit adwords halen (door Lex) als startpunt van de SEO analyse. Scorebord maken.
  • De websites zijn lexandthecity.nl, uitjeparijs.nl en de 9 Parijs-websites die daar onder vallen en die op de main page staan van uitjeparijs.nl. De blauwe en rode pagina’s (voorbeeld) daarentegen is de oude website die uit onveranderbare platte pagina’s bestaat.
  • SEO nadruk voor toprankings ligt op uitjeparijs.nl. Lexandthecity.nl daarentegen geldt meer als portal als ze bijv. een visitekaartje hebben gehad,  (ons visitekaartje online zeg maar, uithangbord) en is tevens de site waar Lex zijn gedachten uit over alles wat er in Parijs en op de Seine gebeurt. En tenslotte de thema mini websites (voorbeeld: uitgaanparijs.nl)  zijn echt voor specifieke arrangementen binnen dat thema.
  • All in one SEO pack invullen op alle pagina’s en gebruikmaken van top-100 en keywords op betreffende page. Tevens wellicht obv die page nieuwe keywords toevoegen.
  • Tip van Tomas Merkies: maak een advertentie aan op Marktplaats met link naar uitjeparijs.nl. Deze website heeft nl. een Google-ranking van 10.
  • Plugin’s, o.a. die trackt wat het bezoek is en betere Tweet plugin (let op: we werken met verouderde versie wordpress, upgrade kan niet)
  • Tip 2 van Tomas Merkies: maak een linkdeal met een niet-concurrerende parijs website die hoog staat op onze zoekwoorden.
  • Back-up’s check (vraag mij)
  • Hosting (upgrade wordpress) mogelijk overzetten data
  • Alle links die op de 11 sites naar elkaar linken (deeplinks het liefst) + een concrete naam geven
  • alle content met elkaar linken, met gebruik van de juiste tags in de links.
  • Ik heb ook veel theorie verzameld. Maar aangezien jullie specialisten zijn, moet je me aangeven of je daar behoefte aan hebt;
  • Logo op thema websites (ook) linksboven
  • Sitemap: maak het simpel voor de Google zoekrobot om te scrollen op de sites. zie het succes van parijsmijnstad.nl
  • Tip 3 van Tomas Merkies: Houdt de structuur en content simpel: vergelijk het met een menukaart in een restaurant die erg lang is: je ziet door de bomen het bos niet meer. Op gnod.nl zie je hoe je logische links kan leggen tussen diverse onderwerpen; het deelt in zoals de hersens werken: intuitive
  • slideshows bovenaan ipv fotoblok zoals nu
  • Zorgen dat de anti virus software bedrijven onze websites als ‘vertrouwd ‘afficheren.
  • (als we tijd overhouden) affiliate advies (Ik heb daarover ook een doc)

Interesse? Leuk? Contact Lex op +31655337726

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)

Geef een reactie Reactie annuleren

WhatsApp Lex
x
Call Lex
Mobiele versie afsluiten