No cure no pay SEO is wellicht geen goed plan.

juni 29, 2016  |  online lexperiences, SEO copwriting  |  Share

Een voetbaltrainer kan beslissen negatief te gaan voetballen; met zijn allen voor de pot te gaan hangen. Met als doel via een counter te winnen.
Het EK voetbal bewijst dat dit soms ook nog lukt.
In zoekmachine marketing werkt een sneaky aanpak echter niet.
Integendeel: partijen als Google straffen organisaties keihard af die via discutabele methoden proberen te scoren in hun zoekmachine.
En mede daarom is SEO op basis van (alleen) no cure no pay volgens mij ook geen goed idee.

Rondvaart op de Seine met uw groep in de avondDe weg naar goede rankings in zoekmachines is er eentje van good practices.
Content is king lijkt een dooddoener, maar juist omdat het zo afgezaagd lijkt, is het heel erg waar.
Dat kan op jullie eigen website, en ook daarbuiten.

Dat laatste is een linkbuilding aanpak anno nu, waar je bijvoorbeeld een goed verhaal schrijft op een gespecialiseerde website met autoriteit die figuurlijk een link heeft met jouw produkt of service. En vervolgens het verhaal, ook letterlijk, linkt met jouw business door een goed omschreven anchor link te vragen aan de eigenaar van die site naar jouw landingspagina.

Een 100% no cure no pay afspraak maken met een klant past niet binnen deze pure denktrant. Want de weg naar goede rankings is even belangrijk als het resultaat in Google.
Private skate lesson in Amsterdam Vondelpark by Lex Skate-A-RoundDie weg is er namelijk o.a. één van rijke, unieke content (goede teksten, mooie foto’s, inspirerende en goede getagte video’s/vlogs) en dat is hoe dan ook winst voor jullie en je site bezoekers.

Het zou niet kloppen als je dat bewerkstelligt en vervolgens (net) niet de beoogde ranking haalt in de zoekmachine op een bepaalde zoekterm.
Een aanbieder van SEO moet ook worden beoordeeld op good practices zèlf en dat is voor een belangrijk deel goede content: on page en off page.

Een combinatie van een fixed tarief en een bonus voor het bereiken van bijvoorbeeld de nummer 1 (of 3, of 5) positie bij een bepaalde zoekmachine op een bepaald platform op een zoekwoord vind ik wel een goede optie. Garanties in SEO zijn weliswaar niet te geven vanweg de Google black box, maar het is uiteindelijk maar een extra, een bonus dus.


Dit was een artikel over het belang van effectieve en unieke content in SEO. Van Lexposure, onderdeel van Lex and the City.

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)

Comments are closed.