Since 1998 our brand promise is an uncommon city Lexperience.

Ieder mens heeft behoeftes. Veel komen overeen met elkaar. (En van de ene hebben we per mens meer nodig dan van de ander.)
Toch heeft ook ieder mens een unieke behoefte. Die is dus heel specifiek. Als dat mens een bedrijf opricht dan wordt die behoefte omgezet in een concrete service die anderen helpt.

Die unieke behoefte (unieke waarde) heet de missie.
De missie van Lex and the City is het promoten van de onverwachte, actieve, authentieke en duurzame stad. (Dat is de leX-factor.) In ons geval Amsterdam en Parijs.

Dit is de Lex and the City smiley (emoticon). Het beeldmerk dat onze missie verbeeldt.

 

Met een nieuwsgierige blik die andere kant van de stad verkennen. Op een actieve manier. Met andere en ook duurzame middelen. (zoals een step, of op skates). In ook andere wijken. Op een actieve manier op zoek naar verborgen parels. En er vervolgens “out of the box” over communiceren.
Het stimuleren van duurzaam, ongebruikelijk, veilig, nieuwsgierig en actief plezier in de stad.
Dat is een invulling van de missie van Lex and the City, die lokale beweeg-in-de-stad-en-zie-hoor-wat-specialist. Het is de leX-factor.

Ook in de winter is er de leX-factor. (In beeld lokale stepgids Bob Maas)

 


Doe maar ongewoon, dan doe je al normaal genoeg.
De leX-factor

Mensen stimuleren nieuwsgierig te zijn en buiten te bewegen in hun stad. Sportief, op een leuke manier en milieuvriendelijk.

 


Mission of Lex and the City; page in English


Wij willen mensen stimuleren om meer te bewegen in de stad.

Als skate leraar in het park (Foto: Parool) Inline skaten is veel meer dan een sport.

Dagelijks bewegen is voor mij, Lex, de standaard.
Ik voel en weet dat ik dat ook nodig heb. Ik denk meer dan gemiddeld, en dat werkt in mijn voordeel bij het behalen van dit arbeidsdoel.

Ik lééf wat ik op anderen wil overbrengen en heb er daardoor ook al veel ervaring mee. In een dynamische setting.
Door het goede voorbeeld te geven. En ik kan er (nog meer) over communiceren op de website en op social media. (Ook in het Engels, Frans en Duits.)

 

Veilig plezier maken met anderen in Amsterdam: kies je moment.

Er zijn momenten dat het in het deel van Amsterdam waar de highlights zich bevinden, te druk is. Vrijdagmiddag na 16 uur, Zaterdagmiddag na 12 uur. Nog erger is het op genoemde tijden in het topseizoen voor rondleidingen: in mei, juni en september. Het aller drukste is het eind juni en begin september. Want dat zijn de momenten vlak voor  en na de zomervakantie, waarbij jullie als groep eveneens verwachten dat het mooi weer zal zijn.
Op die dagen en tijdstippen bieden wij het ongewone Amsterdam aan.

Park de Meer; rondleiding met het thema “voetbal in Amsterdam”. Klik op de foto voor meer info.


Ervaring in het stimuleren van mensen nog meer te bewegen. 

Ook bewegen buiten de stad; zoals een tulpen tour op de fiets en de skatetour in de Top van Noord-Holland (2020)

Qua werk heb ik het stimuleren van bewegen in de stad gedaan sinds eind jaren ‘90 als eigenaar van Skate•A•Round. En met onze step & fietsactiviteiten voor groepen. En als columnist/blogger.

Ook binnen het vrijwilligerswerk: social media marketeer voor de Friday Night Skate Amsterdam. (Lees mijn Blog) en als beheerder van de Facebook groep “Afspreken op skates in Amsterdam”.

Dat is de leX-factor.

 

De stad en de weg flirten met jou op bijvoorbeeld zondagochtend.

Graag willen wij mensen stimuleren meer, leuker en met nog meer plezier te bewegen in de stad.

En daarvan te genieten. 

En altijd met de ogen vooruit gericht, stiekem op zoek naar verborgen parels in de hoofdstad.

De zondagochtend is daarvoor helemaal super. (In het toeristische centrum van Amsterdam op zaterdagmiddag niet.)

 

Tijdens het WK skaten mag ik vertellen waarom inline skaten zo leuk en zo goed is. (juli 2018) Aan interviewer Jan van der Meulen schrijf ik: Ik zie je nu weer zitten in de nok van het Olympisch Stadion bij het WK schaatsen 2018. Als speaker.
Ik besef me nu ook pas dat we dat jaar 2 WK’s samen hebben beleefd. (De 2e was het WK inline skaten in Arnhem.) Klik op de foto voor een stadstour op inline skates met mini workshops.

 

De rol van de oprichter en eigenaar.

Vanaf 1998 heb ik, Lex, heel veel tours, uitjes, reizen en workshops geleid en begeleid in met name Parijs en Amsterdam.
Vanaf 2021 heb ik mij geconcentreerd op creatie, marketing, klantcontacten/sales en het vinden en begeleiden van nog meer lokale gidsen en organisatoren ter plekke in de stad.
Het (beter) neerzetten van een stevig merk met een duidelijk verhaal (missie) staat centraal. Dat is mijn focus tijdens mijn eigen werkdag.

Dit is de Lex and the City smiley (emoticon) – Het staat voor onverwacht stadsplezier – In die ongewone stad. Zowel in Amsterdam als in Parijs. Privé stadstours, skatelessen, SEO coaching en advies over zakelijke trips naar Parijs.

Lexperimenten” met effectief bewegen met plezier

Lexperiment: Voor het eerst strak in het pak op de step naar een zakelijk event. (in de A’DAM Toren.)

Een doel stellen is niet genoeg. De weg erheen moet plezierig zijn. En je moet weten waarom je je doel wilt halen.

Ik ben één van de weinige volwassen Amsterdammers die steppen als hobby heeft.
En ik ben sinds eind jaren ’90 bekend van mijn bedrijf Lex and the City (Met het merk Skate•A•Round).

Ik “Lexperimenteer” met staand werken, ritmisch wandelen en visualiseren met muziek op de crosstrainer “flowdancing”). Sommige “lexperiences” bevatten ook mindfulness & visualisatie elementen.
Ik wil daarvoor ook anderen enthousiasmeren.



Online communiceren over meer bewegen. (Het liefst op een ongebruikelijke manier.)

Steppen in Amsterdam-Noord met Lex and the City (Klik op de foto voor meer.)

Ik stimuleer mensen meer te bewegen door het goede voorbeeld te geven.
Door te bloggen. Ook microbloggen op social media.

En ik kan er (nog meer) over communiceren op de website en op social media. (Ook in het Engels, Frans en Duits.)

Ik adviseer andere ondernemers in de stad ook over hoe zij content effectief kunnen inzetten om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. (Iets wat deze website is.)

Hobby, passie en werkervaring lopen door elkaar heen.


Eet 2x zoveel groenten per dag dan is voorgeschreven. 

Jeu de Boulen op de boot. :p Dat was met Lex and the City Parijs.

Alle dikke boeken, cursussen en TV series geven je wellicht de indruk dat gezond leven in de stad ingewikkeld en duur is.

Volgens mij moet je gewoon 2x zoveel groenten en fruit nemen dan de richtlijn, geen drugs, weinig suiker, een uur per dag bewegen en dan wat je leuk vindt + een paar uur staand werken, stukje koud douchen, een half uur meditatie en de slaaphygiëne regels toepassen. (En lol hebben in naar bed gaan.)

Daarnaast moet je zo natuurlijk mogelijk leven; ook als je in de stad woont. Dus altijd even naar buiten en bewegen! :)
En met volle teugen genieten.

Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat ik dat allemaal altijd naleef; ik wil het wel en soms is het ook echt zoals ik dat graag zie.

PS: Inmiddels ga ik dagelijks voor de z.g. “Deense norm”: minimaal 600 gram groenten per dag. (Ik haal het best vaak en niet elke dag dus.)

 

 


Mijn missie leven op nu.nl (augustus 2019, in het blauw.)


Drie triggers: Staand werken, flow dancing en koud douchen

Drie dingen waarmee ik sinds 1-2 jaar veel lexperimenteer:

De Wheelie van Radical Design als sportieve mobiele kans in de stad – wandelen en skaten. Hier met pionier Paul van der Meer in de RAI op de fietsbeurs.

 

Gezond leven in de stad is niet ingewikkeld. En ook niet duur.

 

 

Rollen binnen mijn missie om mensen te stimuleren sportief de stad te verkennen.

 

1. Skateles in Amsterdam

2.Verhalen vertellen in het ongewone Amsterdam; in Oost.

Wandeling met een groep studenten bij de Oranje Nassau kazerne in Amsterdam-Oost

Het rondleiden van toeristische groepen doe ik met passie en vernieuwend. Dat doe ik o.a. in “mijn” Amsterdam-Oost.
Ik noem ze de offline Eastern Lexperiences.

Natuurlijk doe ik zelf de marketingcommunicatie, (zie onder, 3.)

Trouwens, ik kan in Amsterdam-Oost ook prima hotels en restaurants helpen met het geven van een verleidelijk beeld van de omgeving rondom hun plek.


 

 

3. Privé gids in dat andere Amsterdam: op de step, op de fiets, en op de skates. (en ook te voet)

Actieve rondleidingen voor kleine groepen en voor individuen in het onverwachte Amsterdam, op zoek naar de verborgen parels van de hoofdstad.


4. SEO coach in Amsterdam

SEO coaching: ontdek hoe ik zelf op de meeste zoektermen binnen mijn missie inmiddels hoog of het hoogst sta in de rankings. En pas die lexpertise toe op jouw organisatie en/of passie.


5. SEO storytellin g marketing voor anderen. Voor lokale bedrijven in het (zakelijke) toerisme in Amsterdam en Parijs c.q. Frankrijk.

Tijdens de Friday Night Skate Amsterdam mobiele DJ. Deze vrijwilligersjob past ook binnen mijn missie.

Ik ben goed in PR, in nieuws, in schrijven over voor mij interessante, inspirerende dingen. Out of the box.
En daar goed vindbaar mee te zijn.
Ik noem ze online lexperiences.

Ik help anderen met hun online content marketing. Als sportieve verhalenverteller.
Ik noem het Lexposure.

 

 

 

 

 


 

De contacten in Parijs en in Amsterdam leiden tot freelance opdrachten op het gebied van SEO copywriting en social media content creatie.  Ik snap ook wat er leeft bij de organisatoren, want ik was (en ben) er zelf eentje. Zeker ook binnen de wereld van congressen en ander zakelijk toerisme. Chk mijn SEO copywriter pagina.

Bij Franse organisaties in de vrijetijdssector die zich op de Nederlandse markt richten ligt een “lextra” win-win situatie in het verschiet.

Ik schrijf over organisaties,  producten en diensten waar ik minimaal enige affiniteit mee heb. Vanwege mijn passie voor bewegen en mindfulness, ben ik ook (met plezier) SEO specialist voor bedrijven binnen de fitness en health branche in de regio Amsterdam.

Ik werk deels vanuit huis, deels vanuit een een co-working plek en deels enkele uren per dag vanuit een bedrijfspand.


6. Advertentie kansen voor partners in Parijs en Amsterdam-Oost

Meer dan 20 jaar ervaring in Parijs met groepen. Met zakelijke groepen, met inline skaters, met singles en met de lokale Fransen. Klik op de foto voor een klantenlijst met recensies

Ik heb de kans hier (meer) mijn werk van te maken omdat wat ik schrijf (meer) omringd kan worden met aanbod van anderen.
Aanbod dat er een link mee heeft, zoals uitjes, tours, events en toeristische diensten.
Profiteer mee van lexposure@lexandthecity

Vanwege mijn geschiedenis en daarmee mijn autoriteit bij zoekmachines, rentabiliseer ik daarmee mijn passie en kracht  door te schrijven over juist die onderwerpen waar ik online al autoriteit heb. (Lees: onderwerpen waar ik goed wordt gevonden; veel nummer 1 noteringen in de zoekmachines.)

Die onderwerpen zijn: toeristische diensten in Parijs, vrije tijd in Amsterdam-Oost, SEO copywriting, gezondheid, manifestatie – meditatie, inline skaten en steppen. (check me out)

​Je quite le rôle du TO et organisateur et continue comme blogueur et conseiller pour Paris.​

 


Lees verder over leuker, plezieriger en meer bewegen in de stad met Lex and the City.

Vrijwilligerswerk bij de FNS als onderdeel van het leven van mijn missie.

★ USP’s van Lex and the City ★

– Associatief. Intuïtieve stijl
– 4-talig: Frans, Duits, Engels en Nederlands.
– +22 jaar product managementervaring in de internationale vrijetijds- en buitensport-industrie.
Meer USP’s van Lex and the City

We are F(l)exy and we know it.

 

Steppen in Amsterdam tijdens bachelorette met Lex and the City – Sportief tintje aan uitje in Mokum (klik op de foto voor meer)
Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)
WhatsApp Lex
x
Call Lex
Mobiele versie afsluiten