Ieder mens heeft behoeftes. Veel komen overeen met elkaar. (En van de ene hebben we per mens meer nodig dan van de ander.)
Toch heeft ook ieder mens een unieke behoefte. Die is dus heel specifiek. Als dat mens een bedrijf opricht dan wordt die behoefte omgezet in een concrete service die anderen helpt.
Die unieke behoefte (unieke waarde) heet de missie.
De missie van Lex and the City is het promoten van de onverwachte, actieve, authentieke en duurzame stad. (Dat is de leX-factor.) In ons geval Amsterdam en Parijs.
Met een nieuwsgierige blik die andere kant van de stad verkennen. Op een actieve manier. Met andere en ook duurzame middelen. (zoals een step, of op skates). In ook andere wijken. Op een actieve manier op zoek naar verborgen parels. En er vervolgens “out of the box” over communiceren.
Het stimuleren van duurzaam, ongebruikelijk, veilig, nieuwsgierig en actief plezier in de stad.
Dat is een invulling van de missie van Lex and the City, die lokale beweeg-in-de-stad-en-zie-hoor-wat-specialist. Het is de leX-factor.
Doe maar ongewoon, dan doe je al normaal genoeg.
De leX-factor
Mensen stimuleren nieuwsgierig te zijn en buiten te bewegen in hun stad. Sportief, op een leuke manier en milieuvriendelijk.
- Ik doe dat zelf dagelijks; met een nieuwsgierige blik de stedelijke omgeving verkennen.
- Op een sportieve manier. (Naam: “offline lexperiences”)
- Ook voor de zakelijke markt; korte inspirerende wandelingen voor zakenreizigers vanaf hotels in Amsterdam Oost.
- Met oog voor duurzaamheid.
- Mensen willen verrassen. Van de gebaande paden af.
- En er vervolgens “out of the box” over communiceren via tekst, beeld en video. (De z.g. “online lexperiences”)
- Dat is Lex and the City.
Mission of Lex and the City; page in English
Wij willen mensen stimuleren om meer te bewegen in de stad.
Dagelijks bewegen is voor mij, Lex, de standaard.
Ik voel en weet dat ik dat ook nodig heb. Ik denk meer dan gemiddeld, en dat werkt in mijn voordeel bij het behalen van dit arbeidsdoel.
Ik lééf wat ik op anderen wil overbrengen en heb er daardoor ook al veel ervaring mee. In een dynamische setting.
Door het goede voorbeeld te geven. En ik kan er (nog meer) over communiceren op de website en op social media. (Ook in het Engels, Frans en Duits.)
Veilig plezier maken met anderen in Amsterdam: kies je moment.
Er zijn momenten dat het in het deel van Amsterdam waar de highlights zich bevinden, te druk is. Vrijdagmiddag na 16 uur, Zaterdagmiddag na 12 uur. Nog erger is het op genoemde tijden in het topseizoen voor rondleidingen: in mei, juni en september. Het aller drukste is het eind juni en begin september. Want dat zijn de momenten vlak voor en na de zomervakantie, waarbij jullie als groep eveneens verwachten dat het mooi weer zal zijn.
Op die dagen en tijdstippen bieden wij het ongewone Amsterdam aan.
Ervaring in het stimuleren van mensen nog meer te bewegen.
Qua werk heb ik het stimuleren van bewegen in de stad gedaan sinds eind jaren ‘90 als eigenaar van Skate•A•Round. En met onze step & fietsactiviteiten voor groepen. En als columnist/blogger.
Ook binnen het vrijwilligerswerk: social media marketeer voor de Friday Night Skate Amsterdam. (Lees mijn Blog) en als beheerder van de Facebook groep “Afspreken op skates in Amsterdam”.
Dat is de leX-factor.
De stad en de weg flirten met jou op bijvoorbeeld zondagochtend.
Graag willen wij mensen stimuleren meer, leuker en met nog meer plezier te bewegen in de stad.
En daarvan te genieten.
En altijd met de ogen vooruit gericht, stiekem op zoek naar verborgen parels in de hoofdstad.
De zondagochtend is daarvoor helemaal super. (In het toeristische centrum van Amsterdam op zaterdagmiddag niet.)
De rol van de oprichter en eigenaar.
Vanaf 1998 heb ik, Lex, heel veel tours, uitjes, reizen en workshops geleid en begeleid in met name Parijs en Amsterdam.
Vanaf 2021 heb ik mij geconcentreerd op creatie, marketing, klantcontacten/sales en het vinden en begeleiden van nog meer lokale gidsen en organisatoren ter plekke in de stad.
Het (beter) neerzetten van een stevig merk met een duidelijk verhaal (missie) staat centraal. Dat is mijn focus tijdens mijn eigen werkdag.
“Lexperimenten” met effectief bewegen met plezier
Een doel stellen is niet genoeg. De weg erheen moet plezierig zijn. En je moet weten waarom je je doel wilt halen.
Ik ben één van de weinige volwassen Amsterdammers die steppen als hobby heeft.
En ik ben sinds eind jaren ’90 bekend van mijn bedrijf Lex and the City (Met het merk Skate•A•Round).
Ik “Lexperimenteer” met staand werken, ritmisch wandelen en visualiseren met muziek op de crosstrainer “flowdancing”). Sommige “lexperiences” bevatten ook mindfulness & visualisatie elementen.
Ik wil daarvoor ook anderen enthousiasmeren.
Online communiceren over meer bewegen. (Het liefst op een ongebruikelijke manier.)
Ik stimuleer mensen meer te bewegen door het goede voorbeeld te geven.
Door te bloggen. Ook microbloggen op social media.
En ik kan er (nog meer) over communiceren op de website en op social media. (Ook in het Engels, Frans en Duits.)
Ik adviseer andere ondernemers in de stad ook over hoe zij content effectief kunnen inzetten om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. (Iets wat deze website is.)
Hobby, passie en werkervaring lopen door elkaar heen.
Eet 2x zoveel groenten per dag dan is voorgeschreven.
Alle dikke boeken, cursussen en TV series geven je wellicht de indruk dat gezond leven in de stad ingewikkeld en duur is.
Volgens mij moet je gewoon 2x zoveel groenten en fruit nemen dan de richtlijn, geen drugs, weinig suiker, een uur per dag bewegen en dan wat je leuk vindt + een paar uur staand werken, stukje koud douchen, een half uur meditatie en de slaaphygiëne regels toepassen. (En lol hebben in naar bed gaan.)
Daarnaast moet je zo natuurlijk mogelijk leven; ook als je in de stad woont. Dus altijd even naar buiten en bewegen! :)
En met volle teugen genieten.
Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat ik dat allemaal altijd naleef; ik wil het wel en soms is het ook echt zoals ik dat graag zie.
PS: Inmiddels ga ik dagelijks voor de z.g. “Deense norm”: minimaal 600 gram groenten per dag. (Ik haal het best vaak en niet elke dag dus.)
Mijn missie leven op nu.nl (augustus 2019, in het blauw.)
Drie triggers: Staand werken, flow dancing en koud douchen
Drie dingen waarmee ik sinds 1-2 jaar veel lexperimenteer:
- Staand werken achter de computer
- Koud douchen
- Flow dancing (sportmeditatie + sportvisualisatie) op de cross trainer. Omdat je zeker en vast beweegt op de cross trainer, heb je de kans met je favoriete muziek op eerst in de meditatie modus (alpha) te komen, waarna je over kunt gaan op visualisatie of imagineering. Beiden hebben als doel een intentie te plaatsen in je hoofd.
Gezond leven in de stad is niet ingewikkeld. En ook niet duur.
Rollen binnen mijn missie om mensen te stimuleren sportief de stad te verkennen.
1. Skateles in Amsterdam
2.Verhalen vertellen in het ongewone Amsterdam; in Oost.
Het rondleiden van toeristische groepen doe ik met passie en vernieuwend. Dat doe ik o.a. in “mijn” Amsterdam-Oost.
Ik noem ze de offline Eastern Lexperiences.
Natuurlijk doe ik zelf de marketingcommunicatie, (zie onder, 3.)
Trouwens, ik kan in Amsterdam-Oost ook prima hotels en restaurants helpen met het geven van een verleidelijk beeld van de omgeving rondom hun plek.
3. Privé gids in dat andere Amsterdam: op de step, op de fiets, en op de skates. (en ook te voet)
4. SEO coach in Amsterdam
SEO coaching: ontdek hoe ik zelf op de meeste zoektermen binnen mijn missie inmiddels hoog of het hoogst sta in de rankings. En pas die lexpertise toe op jouw organisatie en/of passie.
5. SEO storytellin g marketing voor anderen. Voor lokale bedrijven in het (zakelijke) toerisme in Amsterdam en Parijs c.q. Frankrijk.
Ik ben goed in PR, in nieuws, in schrijven over voor mij interessante, inspirerende dingen. Out of the box.
En daar goed vindbaar mee te zijn.
Ik noem ze online lexperiences.
Ik help anderen met hun online content marketing. Als sportieve verhalenverteller.
Ik noem het Lexposure.
De contacten in Parijs en in Amsterdam leiden tot freelance opdrachten op het gebied van SEO copywriting en social media content creatie. Ik snap ook wat er leeft bij de organisatoren, want ik was (en ben) er zelf eentje. Zeker ook binnen de wereld van congressen en ander zakelijk toerisme. Chk mijn SEO copywriter pagina.
Bij Franse organisaties in de vrijetijdssector die zich op de Nederlandse markt richten ligt een “lextra” win-win situatie in het verschiet.
Ik schrijf over organisaties, producten en diensten waar ik minimaal enige affiniteit mee heb. Vanwege mijn passie voor bewegen en mindfulness, ben ik ook (met plezier) SEO specialist voor bedrijven binnen de fitness en health branche in de regio Amsterdam.
Ik werk deels vanuit huis, deels vanuit een een co-working plek en deels enkele uren per dag vanuit een bedrijfspand.
6. Advertentie kansen voor partners in Parijs en Amsterdam-Oost
Ik heb de kans hier (meer) mijn werk van te maken omdat wat ik schrijf (meer) omringd kan worden met aanbod van anderen.
Aanbod dat er een link mee heeft, zoals uitjes, tours, events en toeristische diensten.
Profiteer mee van lexposure@lexandthecity
Vanwege mijn geschiedenis en daarmee mijn autoriteit bij zoekmachines, rentabiliseer ik daarmee mijn passie en kracht door te schrijven over juist die onderwerpen waar ik online al autoriteit heb. (Lees: onderwerpen waar ik goed wordt gevonden; veel nummer 1 noteringen in de zoekmachines.)
Die onderwerpen zijn: toeristische diensten in Parijs, vrije tijd in Amsterdam-Oost, SEO copywriting, gezondheid, manifestatie – meditatie, inline skaten en steppen. (check me out)
Je quite le rôle du TO et organisateur et continue comme blogueur et conseiller pour Paris.
Lees verder over leuker, plezieriger en meer bewegen in de stad met Lex and the City.
Vrijwilligerswerk bij de FNS als onderdeel van het leven van mijn missie.
★ USP’s van Lex and the City ★
– Associatief. Intuïtieve stijl
– 4-talig: Frans, Duits, Engels en Nederlands.
– +22 jaar product managementervaring in de internationale vrijetijds- en buitensport-industrie.
Meer USP’s van Lex and the City
We are F(l)exy and we know it.