Since 1998

Klopt het dat (jo)uw doelgroep nog niet bekend is met (jo)uw nieuwe produkt? Als de mensen nog niet de concrete zoektermen intypen bij Google die gaan over jouw dienst, formuleer dan ook de zoektermen die gaan over hun behoeften en die gaan over de doelgroep zèlf. Stuur ook een persbericht. 

Out of the box SEO tips voor ondernemers die nieuwe, trendy produkten -of diensten aanbieden.



De doelgroep is nog niet klaar voor zoektermen die direct gaan over de dienst.

Bij mijn verhalenverteller-project in Amsterdam-Oost loop ik er tegenaan dat nog bijna niemand de z.g. “concrete longtails” intypt zoals bijvoorbeeld de zoekterm “groepsuitjes in Amsterdam-Oost”
Het lijkt erop dat de markt daarvoor nog niet klaar is. Ik denk dat de klant die een origineel groepsuitje zoekt, die dienst nog niet kent. En het ligt voor de hand dat die beslisser dus nog niet denkt aan Amsterdam Oost als de juiste locatie voor hun uitje.

Dus: Houdt er rekening mee dat mensen graag unieke dingen vinden, maar niet-uniek zoeken. ;)


Kies in deze startup fase voor zoektermen die gaan over behoeften en/of over de doelgroep

Het Badhuis in de Indische Buurt in Amsterdam Oost in de sneeuw. Fot van Lex and the City - Organisator van groepsuitjes in Oost
Even een foto genomen van het Badhuis in de sneeuw in Amsterdam-Oost, dec2017. Dit stadsdeel, hoewel al lang bestaand, is qua marketing ook nieuw, met nieuwe zoektermen.

Waar de doelgroep wèl “SEO klaar” voor is, altijd en overal, dat is het intypen van hun behoefte: leuke groepsuitjes die anders zijn. “Amsterdam anders” is dus een zoekterm die inspeelt op de onderbuik, op het gevoel, op de behoefte. Een 2e optie is “nieuwe groepsuitjes in Amsterdam”. Of “ongebruikelijke tours Amsterdam”. (Waarmee Lex and the City nu op 1 staat en wèl werkt.)

En in die richting moet ik mijn SEO beleid gaan invullen de komende tijd.

Op een gegeven moment zullen mensen wèl gaan zoeken op “Amsterdam Oost” en dan wordt Lex and the City vanzelf gevonden daarop, want zoektermen met die toevoeging doen het zelfs in mijn startup fase al bijzonder goed.

Een 2e mogelijkheid is de SEO focus leggen op zoektermen die verwijzen naar de klant, naar de groep. Denk aan “cool teamuitje amsterdam” bijvoorbeeld.
Ook een combinatie van een zoekterm die gaat over de groep en eentje die gaat over de behoefte, het genoemde onderbuikgevoel, is mogelijk, zoals “origineel bedrijfsuitje amsterdam”.


Lanceer de zoektermen ook actief: bereik de pers en bloggers

Juist de mensen die elke dag of week op zoek zijn naar nieuws, willen graag horen van ondernemers die nieuwe dingen doen.
Uit eigen ervaring weet ik dat maar al te goed toen ik eind jaren ’90 skatereizen introduceerde.
Er bestaan gespecialiseerde bedrijven die jouw persbericht naar vele media-platforms tegelijk kunnen versturen.
Ik denk dat de nodige ontvangers alleen één-twee zinnen willen. Zoals in je meta-description van je landingspagina staat! Dan kunnen ze er een social media post maken ermee.
Je zou kunnen overwegen twee versies te maken onder elkaar. In SEO heet dat long copy en short copy.


SEO writing & coaching

Private local tourist guide in Amsterdam East. From Lex and the City. Lex van Buuren. Hidden gem tours from 1 hour for business travelers with limited time starting from your hotel.

Is deze blog een SEO trigger voor jouw eigen bedrijf?
Lex and the City is de verhalenverteller in Amsterdam Oost op straat, maar óók online. Met als bijkomend doel beter te worden gevonden.

Bel mij, Lex, anders eens. Voor SEO coaching en zoekmachine writing.

Tenslotte bedank ik Google, want bovenstaand inzicht kreeg ik na afloop van de Google workshop aan de Prinsengracht. Chk anders even de website van de Google Digitale Werkplaats.

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)
WhatsApp Lex
x
Call Lex