Bike-A-Round Parijs 22-24 juni 2007
Auteur: Lies uit Schagen.

Hallo Lex en A-Round team,

Bij deze het verslag van een fantastisch weekend
met dank aan jullie allen.

Groeten en hopelijk nog eens tot ziens!

Lies.
--------------------------------

VRIJDAG 22-06-2007

Om 08.00u vertrokken we vanuit Duivendrecht.
Na een voorspoedige rit langs de verschillende opstapplaatsen gingen we richting Parijs. Er waren 8 fietsers en 16 skaters (?).

In de bus gaf Martijn, de skateleider, ons de nodige informatie en deelde kaarten van Parijs uit. Gina, de buschauffeuse, was voor ons fietsers de gids.
Vlak voor Parijs kwamen we in een file. Het duurde toen nog bijna 2 uur voor we in het hotel waren. Dit mocht de pret niet drukken want dat hadden we, voorpret.

Meteen na aankomst moesten we o.l.v. Martijn de huurfietsen ophalen, anders ging daar de deur dicht.
Daarna nog even opgefrist en gingen we naar Les Artisants, waar iedereen zich tegoed deed aan de eerste Franse hap.

`s Avonds zou er een groots georganiseerde bike en skate tocht door Parijs zijn. Door de slechte weersverwachting ging dat jammer genoeg niet door. Omdat we waren gekomen om door deze imposante stad te fietsen, gingen we toch met Gina op pad, dan maar met ons eigen groepje! Het bleef toch droog.

Ja hoor, Janny kreeg bandenpech. Gelukkig had Gina een pomp op haar fiets en ging Anita, de enige in de groep die een behoorlijk woordje Frans kon, een bakje water halen in een café. Door een goede samenwerking werd het lek gevonden zodat we onze tocht konden voortzetten.

Het viel ons op dat er veel goede fietspaden waren dus de angst door Parijs te gaan met de fiets was niet nodig.
Op een gegeven moment ging onze gids haar weg en waren we alleen in het grote Parijs. Iedereen had wel trek in een drankje dus we ploften ergens neer in de `studentenwijk`. We zaten erg gezellig en Jan-Leen stelde een voorstelronde voor.

Zo, de eerste dag zat er op. Toch al veel gezien en door Gina`s verhalen ook wijzer geworden over PARIS.

ZATERDAG 23-06-`07

Overdag kon ieder zijn eigen gang gaan. Bij het ontbijt spraken Reina, Diana, Geert en ik af de dag samen door te brengen.
In ieder geval zouden we naar het museum van Rodin gaan. De kaart werd erbij gehaald en de fietsen uit de stalling. Zo startten we bij de Bastille en stippelden we onze route uit. Niet dat we in één keer goed reden, maar ach, zo zag je nog wat meer van de stad. Bij de Notre Dame was er een mis op het plein voor de kerk.
We kwamen langs het Louvre. Daar hebben we in de grote tuin met prachtige beelden gewandeld.
Ook de Eifeltoren werd natuurlijk aangedaan.
We waren natuurlijk niet de enigen. De rij liep helemaal rondom het plein en de wachttijd was dus enorm. Dat vonden we eigenlijk en beetje zonde van de tijd. Tijd om de inwendige mens maar eens te verwennen. Tijdens de zoektocht naar een goed terras kwamen we erachter dat we al vlakbij het museum waren.
Na een heerlijke lunch gingen we op weg naar het museum van Rodin. Hier stond maar een kleine rij dus dat viel gelukkig mee.Erg mooie beelden allemaal, in de tuin en in verschillende zalen.

We moesten nog flink doorfietsen om op tijd bij de Mexicaan te zijn, daar was besproken voor ons allemaal, skaters en bikers. Dat was erg gezellig, je kende elkaar net een dag, maar we gingen met elkaar om of we al heel lang vrienden waren.

`s Avonds maakten we samen met Gina nog een rit langs allerlei bezienswaardigheden. Ze kon ons er ook heel veel over vertellen. Prachtig gezicht als elk uur de verlichting van de Eifeltoren gaat flikkeren.

Vrij laat kwamen we weer terug bij de Mexicaan, waar we eigenlijk nog met elkaar konden gaan dansen. De meeste skaters waren al binnen. Toen we voor de deur stonden zei iemand (ik geloof Diana) : ik ga het liefst nog even een uurtje op een terras zitten. Dat vonden we een goed plan, dus rechtsomkeert, op zoek naar een terras, Geert en Anita gingen nog wel naar binnen. Dat viel niet mee, zo midden in de nacht. We waren al bijna bij het hotel en ontdekten toen een klein tentje dat alle deuren open had, zodat het voelde alsof je op een terras zat. We zaten nog niet eens of Geert kwam binnen, ging dus toch liever met ons mee.
Een paar minuten later kwamen onze Belgische skate vrienden binnen. We schoven de tafels bij elkaar en hadden de grootste lol. Een drankje, stokbrood met camembert en gezellige mensen om je heen. Wat wil je nog meer.

Zondag 24 juni

Na het ontbijt gingen we met de hele groep een tocht langs de Seine maken, over het autovrije gedeelte. Er was een stuk van de route afgezet voor een loopwedstrijd. We stonden ze met z`n allen aan te moedigen, wat wel op prijs werd gesteld door die zwoegers. Janny en Bea konden jammer genoeg niet mee, want Bea had haar fietssleutel in de koffer gedaan en die lag al in de bus……

Aan het einde van de rit hadden we ongeveer nog 2 uurtjes voor ons zelf.
We namen gepast afscheid van Parijs met een lunch op een terras.
Als je gezellig zit vliegt de tijd, dus moesten we nog opschieten want de fietsen moesten worden ingeleverd.

Tegen drieën vertrok de bus weer. De rit verliep zo goed dat we om 22.15u al op Duivendrecht stonden.

We hebben een prachtig weekend gehad en gezien de mailreacties die we nog met elkaar hebben vond iedereen het weekend tekort.
Misschien volgend jaar weer………?

Met dank aan Gina en Martijn voor de begeleiding en natuurlijk de organisatie van Skate-A-Round & Bike-A-Round!