SEO Zoekwoorden onderzoek toetst marketing aanpak online

juni 22, 2016  |  SEO copwriting  |  Share

SEO copywriting Zoekwoordenonderzoek brengt je als resultaat de produkt-marktcombinatie waarop je in je marketing moet focussen als ondernemer. En toetst je USP; je unique selling point.
Je vraagt je nu wellicht af of het niet omgekeerd is.
Ja, vaak wel in wat ondernemers doen, maar niet alle ondernemers doen dat voldoende in hun marketing-communicatie.

Zoekwoorden onderzoek - Denk niet te groot in het begin qua keywords - Kies niche zoektermen

Droom groot, maar kruip wel in dat kleine segment met de juiste zoektermen.

Korte zoektermen, short tail, scoren vaak niet.

Want een deel van de ondernemers hanteert een SEO aanpak met het doel op nummer 1, 2 of 3 te komen met zoektermen die short tail worden genoemd.
Want dat zijn zoektermen met een hoog zoekvolume.
Zeker in de beginfase van de website zijn die doelen niet realistisch.
En die zoekdoelen staan vaak in directe verhouding tot de algemene marketing-communicatie aanpak van een deel van de ondernemers: te breed en met hagel schieten.

Een (fictief) voorbeeld van een keyword aanpak

Een masseur werkt vanuit zijn praktijk in De Indische Buurt in Amsterdam.
Hij geeft Shiatsu massage.
In het intake gesprek geeft hij aan dat hij (ook) gevonden wil worden op de zoekterm “massage amsterdam”.
Dat is niet realistisch. Daarvoor heb je geen zoekwoorden onderzoek nodig, maar het komt er ook keihard uit na dat onderzoek.
Wat ook uit het zoekwoorden onderzoek komt: de lijstjes die WEL realistisch en dus haalbaar zijn. Dat zijn de z.g. longtail zoektermen. Voorbeeld: Zen-Shiatsu massage in De Indische Buurt in Amsterdam.

De zoektermen die wel kansrijk zijn, staan in de elevator pitch van de masseur.
Naast zijn of haar specialiteit is de lokatie in dit voorbeeld van groot belang.
Je kunt in dat kader spelen met een combinatie van verzorgingsgebieden: Amsterdam, Amsterdam-Oost, Indische Buurt en ook de straat.

Keyword onderzoek legt de basis voor effectieve content op je website.

In het zoektermen onderzoek wordt ook getoetst hoe populair die keywords nu zijn. En ook de zoektermen die synoniem zijn aan wat je zelf hebt opgeschreven.

Zodat je je website daarna op een goede & creatieve manier kunt gaan inrichten met leuke en effectieve content. (inhoud, zoals teksten, foto’s en video.)

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)

Leave a Reply