Since 1998

Gratis SEO advies van coach Lexposure. Deze blogpost gaat over een mogelijke keuze qua zoekmachine marketing:


Ondernemers willen hoger bij Google en andere zoekmachines.
Ze optimaliseren hun website of laten dat doen.
En ze adverteren bij datzelfde Google via Ads.
Voor de ondernemer passen de twee bij hetzelfde doel: gevonden worden in de rankings.
Logisch.


Optimaliseren heeft meer voordelen dan alleen hogere rankings 

Toch gebeurt er bij SEO (waarbij je organisch goed wordt gevonden) veel meer.
Want zoekmachine optimalisatie is geen trucje maar vooral goede dingen doen.
Goede dingen voor de lezer. En (daarmee) ook goede dingen voor de zoekrobot.
Zoals:

Ga je voor SEO of voor SEO als je schaatsen slijpen wilt ranken
Wordt “schaatsen slijpen” weer een trending zoekterm deze winter? ;) | Foto: Lex

Of het SEO Copywriting project nu wel of niet zijn doelstellingen haalt binnen de gestelde tijd, die winst is er dus sowieso.
Want Google beloont goede websites die bovendien autoriteit hebben met goede organische rankings.


Adverteren kost wat en is vergankelijk. (en toch kan het goed zijn.)

1-kamer hotel met heel grote kamer - Vroeger Slibvijzelgemaal rioolwaterzuivering - Ontdek het met Lex and the City rondleidingen
Bij niche marketing, zoals hier voor een special interest tour op Zeeburgereiland, sta je gemakkelijker bovenaan (SEO) en/of betaal je minder. (SEA)

Bij adverteren op Google of Bing Ads betaal je om gevonden te worden.
En zodra je budget op is ben je verdwenen.
EN: je website wordt er nauwelijks beter van.
Aan de andere kant: de “ads” staan boven de organische zoekresultaten, en op een mobieltje zie je bij 4 geplaatste advertenties (SEA) de organische zoekresultaten (SEO) vaak alleen als je scrollt.

Daarom stel ik voor SEA (Search Engine Advertising) alleen aanvullend in te zetten. Dus op de zoektermen waar je nu (nog) niet goed wordt gevonden.
En ondertussen als een speer door te werken aan SEO.

Het is niet nodig een keiharde keuze te maken tussen SEO en SEA. Want je kunt zelf in je SEA-programma instellen hoeveel zoektermen je actief inzet en met welk budget per maand.
Maak wèl die keuze als je het prettig vindt 100% te focussen op een bepaalde zoekmachine-tool. Bedenk je ook dat het tijd kost beide methoden je eigen te maken. (Ja, zelfs SEA)


SEO coaching voor jullie bedrijf: l
ees er hieronder over, of neem contact op voor een goed gesprek.

[email protected] | +31655337726 (ook Whats’ app)

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)
WhatsApp Lex
x
Call Lex