Hoe bouw je de content op je website op? Denk aan de emo van je bezoeker.

juli 13, 2016  |  SEO copwriting  |  Share

Bezoekers die net binnenkomen op je website, zijn ongeduldig.
Gehaast ook vaak.
En daardoor rationeel; ze gebruiken dan vooral hun linkerhersenhelft.
En jullie hebben iets waardevols te melden, wat enige aandacht, ja zelfs emo vereist.
Hoe ga je om met die paradox?
Daar gaat deze blog over.


De startpagina

Restaurant voor kleine groepen in Saint-Germain des Prés achter Saint-Sulpice ParijsOp de hoofdpagina leg je de nadruk op rationele aspecten.
Je beantwoordt vooral de “wat + waarom-vraag”.
Doe dat kort en bondig.
En je koppelt die content aan de pagina’s op je page die verder ingaan op een bepaalde dienst die je levert.
Denk aan goede anchor teksten die weerspiegelen waar die specialistische pagina over gaat. Een voorbeeld: Deze anchor tekst linkt naar mijn elevator pitch over mijn rol als content creator voor SEO.


De “over ons” pagina

Maar je hebt ook een gepassioneerd verhaal…your story behind the service.
Die komt wellicht al tot uiting in je blogs.
Het is je emo. Je passie. Je verhaal.
Die je wilt overbrengen op je lezer.
Haal korte info uit je blogs en plaats die op de page “over ons”.
DAAR moet jullie spirit komen. Pas dan is de lezer er klaar voor.
Daar wordt de “wie-vraag” beantwoord, en de story achter de dienst; “de waarom-vraag”.

Aanbieding van De SEO Copywriting leX factor

 

Opmerkingen | Comments (We do not receive a notification by the way.)

Comments are closed.