De Wondere Wereld van Skate-A-Round Offline  Skate & Skeeler Magazine  


Lex van Buuren schreef een aantal jaren geleden een maandelijkse column voor het nationale Skate Magazine "Skate & Skeeler".
De thema's waren nogal psychologisch van aard...

Deze colum ("BLOG-A-Round offline") ging over het idee achter Skate-A-Round.
"Skate-A-Round is een bont gezelschap van 25 reisleiders, vijf instructeurs, drie stagiairs, vijf freelancers en Lex van Buuren, de eigenaar. Niemand heeft het gevoel aan het werk te zijn, Skate-A-Round is a way of life"
Skate-A-Round moet een ecosysteem zijn waar alle elementen op een natuurlijke manier samenwerken

Klik op de icoon voor de PDF, voor de column van Lex:


De Wondere wereld van Skate-A-Round.
Het eerste offline skate weblog
Nummer 1. April 2006. Pagina 23

Naschrift juni 2011 van Lex van Buuren:
Dit is een column van mij van 2006 maar ik sta er nog steeds 100% voor: Het bedrijf als ecosysteem. Niet alleen de klant is koning; alle betrokkenen van jouw missie zijn koning.:)
De klant is onderdeel van het succes, en heeft meer als alleen financiële verplichtingen. :)
Als de klant bijvoorbeeld aangeschoten (of te veel laat) aankomt op een sportief uitje dan is dat voor ALLE betrokkenen vervelend; het brengt het gezamenlijke doel, de missie, in gevaar.

Het ecosysteem als geheel bepaalt of jouw bedrijfsmissie slaagt.
Het ecosysteem bestaat uit alle betrokkenen: leveranciers, klant, jij, je medewerkers en mogelijk nog anderen.